Hoe krijg ik de extensie .mid terug???

Status
Niet open voor verdere reacties.

chicco_himself

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2004
Ik weet niet of deze vraag in deze rubriek thuis hoort, zou dit niet zo zijn mijn excuses hiervoor :(

Probleem:
Ik moet een ***.mid bestand renamen naar ***.mid.old echter...... onder het bestand in de dir staat alleen *** (dus de naam van t bestand).
Het icoontje gaf in eerste instantie een afbeelding van windows mediaplayer aan. Ik heb vervolgens in de mediaplayer aangegeven dat hij de midi files niet moet afspelen via de mediaplayer echter...... ik krijg nu een icoontje met een wit papier en een notenbalk met noten.
Het probleem blijft echter dat er nog steeds alleen de naam onder staat zonder extensie :confused:

Iemand enig idee hoe ik de extensie van dit bestand kan wijzigen?????

b.v.d.
Chicco :thumb:

Als je er met de rechter muisknop op drukt, dan kun je de naam wijzigen naar elke naam die je wilt, als je de extensie dan veranderd naar een mid of midi file dan heb je ook dat icoon weer terug.

Kijk eens in verkenner>extra>mapopties>weergave> of het vinkje wel weg is bij "Extenties voor bekende bestandstypen verbergen".

Ga in de map waar je bestanden in staan naar Extra, Mapoptie, tabje Weergave, ga op zoek naar de tekst; Extenties voor bekende bestandstypen verbergen, hier staat vermoedelijk een vinkje voor, haal dit weg en druk op OK.

Toevoegingkje:

Dit was standaard ingeschakeld in Windows 98. Omdat veel mensen vroeger de extensie mee veranderde (per ongeluk) en daarmee bestanden corrupt maken is dit eruit gehaald.
Helaas is dat weer een aanleiding geweest voor virusmakers om bestanden andere namen te geven en krijg je varianten als "nice file.doc.zip.exe".

Het is een van de eerste dingen die ik doe als ik XP geïnstalleerd heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan