• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe krijg ik de foutmelding weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wigi,

De formule werkt. Het is gewoon als er een lege zel is geeft hij #N/B, ik weet dat je ISNB hiervoor in de formule kan verwerken, maar dat lukt me niet. De formule VERT.ZOEKEN opzich werkt.

Mark

Gebruik:

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(etc....

BTW, Wigi heeft gelijk. Voer je error maar eens in in de zoekfunctie van deze site en je zult vele topics vinden die eenzelfde vraag behandelen.

Laatst bewerkt:
Quote:
Origineel gepost door verhoog
Nog een ALSje toevoegen is een mogelijkheid, via OF:
Beste,

Hieronder het antwoord dat jullie op een gelijkaardige vraag hebben gegeven.
Voor mijn voorbeeld is het volgende dan de oplossing:

ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($C4;'Data stations'!A$8:$C$208;3;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN($C4;'Data stations'!$A$8:$A$208;3;ONWAAR))

En dit werkt.
Het probleem is gewoon dat als je om 19.00 uur thuis komt nog moet eten en nog wat voor het werk moet nakijken er weinig tijd rest voor wat op te zoeken in excel, maar het is wel waar dat wanneer je er zelf naar zoekt, je het beter begrijpt en onthoud.

Bedankt, Mark

Jullie antwoord:

=als(of(isfout(VERT.ZOEKEN($E$7:$E$39;Chauffeursgegevens!$B$5:$C$100;2;ONWAAR));VERT.ZOEKEN($E$7:$E$ 39;Chauffeursgegevens!$B$5:$C$100;2;ONWAAR)=0);"";VERT.ZOEKEN($E$7:$E$39;Chauffeursgegevens!$B$5:$C$100;2;ONWAAR))

Als je nu deze formule eens bekijkt, dan zie je dat er 3 keer een VERT.ZOEKEN toegepast wordt. En nog met een exacte match, want de laatste parameter is ONWAAR.

Als je nu eens 1 keer de VERT.ZOEKEN in een hulpcel zet, en dan de andere 3 keer aan die cel refereert. Dan bespaar je heel wat bytes en snelheid (als deze formules redelijk wat aantal keren gebruikt wordt). En de formule wordt overzichtelijk. Hulpcel / kolom kan je verbergen.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan