Hoe krijg ik deze apparaten linkend met elkaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

038soldier

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Hallo,

Ik zit hier met een setje aan apparatuur en wil dit goed aansluiten om zo het één en ander met elkaar te laten corresponderen.

Wat ik graag wil is:

- Geluid TV > Home Cinema
Dit werkt nog niet, maar heb wel de TV aangesloten via een Hdmi-kabel naar de home cinema toe en krijg wel geluid, als ik dvd's afspeel. Dat moet dan toch ook zo kunnen als je tv kijkt? De ingangen voor AUX zijn bij de Home Cinema bezet, omdat de geluidskaart van m'n pc hierop zit aangesloten.
- Beeld en Geluid PC > TV
Dit werkt nog niet, maar lijkt me op te lossen met een Hdmi-kabel. Vanuit m'n videokaart naar de tv toe. De kabel die ik nu hebt past niet, want de connector is te breed. Bestaan er Hdmi-kabels met een verdikt snoer, als scart, die een smalle connector hebben? De pc staat niet naast de tv in principe en ben bang voor ruis met een dunne kabel die bijvoorbeeld 5 meter is. Kan wel de DVI-aansluiting eruit halen, want dan past het wel. Maar weet niet of dat mindere beeldkwaliteit opleverd?

Nou heb ik een 2.1 setje pc speakers en deze moet in de ingang, die nu bezet is door de verbinding naar de home cinema toe. Bestaat er iets waardoor je deze twee (of eventueel meer) kan switchen van elkaar zonder snoeren te verwisselen?
Als dat bestaat, kun je dan zorgen dat er één ingang tegelijkertijd wordt gebruik?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan