Hoe krijg ik een film op 4.7 GB formaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Serge_Landtberg

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2004
Berichten
8
Hallo,

Ik ben nieuw hier, ik groet u allen bij deze.

Ik heb nu sinds geruime tijd een DVD-brander en ik heb besloten hem nu ook maar eens te gaan gebruiken.

Ik heb reeds een copie kunnen maken van een film.
Echter er zijn ook films die veel groter zijn dan 4.7 GB. Ik probeer ze passend te maken in DVD schrink 3.1, maar dat is me nog maar bij een film gelukt, de rest blijft gewoon te groot....
Moet ik nu overgaan tot aankoop van DVD's met meer opslagcappaciteit (9.4 GB) of zijn er nog andere oplossingen waar ik met mijn lekengedachte niet aan gedacht heb??

Mijn dank is groot :)

Serge
 
Je kan dit perfect met dvdshrink doen.
Evt kan je div opties weglaten zoals de extra's die er opstaan of de verschillende audio enz.
Dit komt dan ook de compressie van de film zelf ten goede.
 
Volgens mij is er een auto functie waarbij DVD-Shrink de bewerking zo kan uitvoeren dat bij de film te branden is op DVD.
En inderdaad kun je de soms vele onnodige extra's weglaten zodat het eindresultaat beter zal worden.
Denk maar eens aan al die soms taalvarianten.
 
Jah zover was ik ook al....
Als ik alleen de mainmovie pak om te branden (dus zonder alle extra's) is hij negen van de tien keer nog te groot. Ik vroeg me af of daar nog wat op te vinden is zonder de helft van de film weg te laten.....
Maar ik vrees dat ik genoodzaakt ben om meerder DVD's R+ te gebruiken....
 
Je bedoelt de compressie in het programma zelf? Dat is automatic, maar ik wil wel mijn beeldgrootte behouden als het een beetje kan, daar zit het probleem ook. Ik ben bang dat het er niet uit ziet als ik maar 53% van de oorspronkelijke beeldgrootte brand op een DVD R+. Ik wil eigenlijk de beeldgrootte op 100%, maar in iedergeval boven de 90% te krijgen maar dat lukt niet, ik kom niet boven de 70%. Dit lijkt me een beetje armoedig beeld...

Sorrie voor het omslachtige verhaal...:rolleyes:
 
Ik begrijp dat tot 85 % de copy bijna of niet te onderscheiden is van orgineel.Ga je lager dan moet je Deep Analysis doen (wellicht doe je dat al).Hierbij wordt het video spoor nauwkeuriger bekeken en zal het resultaat beter worden.
Bij still pictures is sterke comprimering (10% van org)
Waarom probeer je niet eens zeer sterk en kijk dan door op een herschrijfbare DVD te branden wat het resultaat is.(op je pc)
Is dit onvoldoende dan zul je wellicht moeten splitsen over 2 DVD schijven
 
Jah precies dan probeer ik dat wel. Ik dacht dat er misschien iets simpels voor handen was, het is niet anders.

Bedankt!!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan