Hoe krijg ik hem stil?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefann

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2010
Berichten
87
Hallo
Ik heb sinds gisteren n nieuwe videokaart (nVidia GT 220) en ben er hartstikke tevreden mee! Maar die ventilator maakt nogal wat lawaai... Heeft iemand daar een "goedkope" oplossing voor? Graag geen antwoorden als koop n nieuwe videokaart :p

Stefan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met het programma " Speedfan " kun je je ventilatoren langzamer laten draaien
maar pas op !! let wel op de temparaturen
verder kun je even een drupje speciaal olie, tussen de ventilatoren doen.
dit kun je bij een computer winkel kopen maar ook op internet.
 
Heeyy
Ik heb sinds gisteren n nieuwe videokaart (nVidia GT 220) en ben er hartstikke tevreden mee! Maar die ventilator maakt nogal wat lawaai... Heeft iemand daar een "goedkope" oplossing voor? Graag geen antwoorden als koop n nieuwe videokaart :p

Stefan

Hoi Stefan,

Hierbij een aantal oplossingen.

1.Er is een progamma genaamd Ntune, hiermee kan je je videokaart overclocken maar ook de fan speed aanpassen.
(Rivatuner lukt ook prima)

Let op, het overclocken is niet zonder risico je kan hier ook je videokaart mee slopen.

2. Het progamma Speedfan, is ook een progamma om fans langzamer te laten draaien.

3. Als de garantie je niks uitmaakt, zou je kunnen kijken voor een nieuwe koeling voor op de videokaart, bijvoorbeeld een PASSIEVE KOELING , dit is niks meer dan een blok metaal op je videokaart, em afhankelijk van het merk e.d. ook niet zo duur

Groetjes Luc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan