hoe krijg ik Home eruit????

Status
Niet open voor verdere reacties.

farang

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2006
ik heb per ongeluk Home (OEM) in mijn computer geinstalleerd dus denk ik dit programma "even" te DE-installeren. Van geen kant: in Controll Panel "de-installeren" is Home niet meer terug te vinden; heeft Bill fijn verstopt en d.m.v. Setup kan ik het ook vergeten. Bij Setup wordt steeds om de Home CD gevraagd en Professional wat ik erin wil plaatsen wordt niet geaksepteerd. Vaste schijf onder de hamer???? (en Bill?) :evil: :evil: :evil:

Nee XP kan je niet even deïnstaleren. Je zal moeten formateren en dan Pro erop zetten.
Heb je Pro echt nodig by the way?

Moet je persé formatteren alvorens pro-versie te installeren? Kan er gewoon niet overheen gooien (upgraden zoals je dat vroeger deed met win98 en winME)? :(

Raymond Bos zei:
Nee XP kan je niet even deïnstaleren. Je zal moeten formateren en dan Pro erop zetten.

Ja, dat dacht ik ook, maar formatteren gaat via Setup en in Setup wordt ik elke keer weer het bos ingestuurd met Home en kom niet door want wanneer ik daarna doorga met "to repair" kom ik op een cursor voor een ingave ie ik niet weet (geen multiple choice) en wanneer ik voor "set up Windows kies MOET ik de CD Home plaatsen. Wanneer ik Prof plaats dan herhaalt de vraag Insert CD Home zich weer. Dus kom niet door tot format, of doe ik iets stoms??????????:o

kurto004 zei:
Moet je persé formatteren alvorens pro-versie te installeren? Kan er gewoon niet overheen gooien (upgraden zoals je dat vroeger deed met win98 en winME)? :(

neen, dat heeft iedereen mij al afgeraden, maar ik kom met geen mogelijkheid tot de instructies van format

Raymond Bos zei:

Ja, ik denk van wel. Ik heb nu geen toegang meer tot al mijn gesavede archieven als Exel, Powerpoint, Outlook enz.

farang zei:
Ja, ik denk van wel. Ik heb nu geen toegang meer tot al mijn gesavede archieven als Exel, Powerpoint, Outlook enz.

Daar is dit misschien wel een oplossing voor
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;NL-nl;q308421

Overigens, als jij steeds de home versie bij het opstarten voor je neus krijgt, start je dus niet op van CD (met de pro versie). Controleer daartoe eerst of de bootvolgorde in je bios jist is (cd first). als je dan opstart krijg je de vraag of je van cd of harddisk wilt opstarten, je kiest dan voor de XP pro cd en je kunt gewoon formatteren enz.

maestro12 zei:
Daar is dit misschien wel een oplossing voor
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;NL-nl;q308421

Overigens, als jij steeds de home versie bij het opstarten voor je neus krijgt, start je dus niet op van CD (met de pro versie). Controleer daartoe eerst of de bootvolgorde in je bios jist is (cd first). als je dan opstart krijg je de vraag of je van cd of harddisk wilt opstarten, je kiest dan voor de XP pro cd en je kunt gewoon formatteren enz.

dank! ik zal eens in deze link kijken alhoewel ik langzamerhand om verscheidene redenen sinds een paar weken de neus goed vol heb van Microsoft!!

Ben inmiddels ter controle opnieuw in BIOS want ge vertrouwt langzamerhand jezelf niet meer en vindt als eerste boot device: CD/DVD:SS-LITE-ON, als tweede HDD enz en als derde de Floppy-drive. De CD/DVD drives bevestigen mijn bevinding. Jouw antwoord was erg voor de hand liggend maar deze zaken heb ik reeds uit den treure hercontroleert enz. Op het laatst probeer je alles!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan