Hoe krijg ik meer dan 4 PC's in een netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Thuis heb ik een netwerkje met 4 PC's draaien op een ethernet speedtouch 510 ADSL-modem. De speedtouch heeft 4 poorten en die zijn nu allen bezet. Nu wil ik 3 PC's extra op het netwerk hebben (zodat alle PC's via ADSL op internet kunnen en alle PC's bij elkaars schijven en printers kunnen). Hoe krijg ik die 3 PC's erop? Heb ik daar een switch, router, hub oid voor nodig?
Ik vind het wel belangrijk dat de PC's onafhankelijk van elkaar op internet via de speedtouch ADSL-router-modem kunnen en niet dat de ene PC via de andere PC moet.
Hoe krijg ik dat (tegen lage kosten) voor elkaar?
Jan

Volgens mij moet je de laatste lanpoort van de router als uplink poort gebruiken naar een switch. Een hub is vanwege bandbreedteverlies niet aan te raden.

Laatst bewerkt:
de beste oplossing is 1 pc opofferen en als NAT gaan gebruiken, dat houdt in dat je daar 2 netwerk kaarten inzet. 1 voor naar de router de andere naar een switch.

Voordeel van deze opzet is dat de pc die aan de switch zijn verbonden, nauwelijks tot geen last meer hebben van hackers en virussen.

Geplaatst door Pur
de beste oplossing is 1 pc opofferen en als NAT gaan gebruiken, dat houdt in dat je daar 2 netwerk kaarten inzet. 1 voor naar de router de andere naar een switch.

Voordeel van deze opzet is dat de pc die aan de switch zijn verbonden, nauwelijks tot geen last meer hebben van hackers en virussen.

Als je leest wil hij dat niet....
En bij een goed geconfigureerde router/modem maakt dat niet uit.

Maar gewoon een 8 poort switch kopen en daar alle pc`s op aan sluiten en 1 kabel naar je modem.

(Je kan ook een switch kopen met minder poorten maar dan verdeeld je modem het niet lekker)

Idd, en zo'n switch hoeft niet meer te kosten dan 35€.
Koopje toch?

Het werkt perfect!!! Hartelijk dank voor de goede tips.
Via de sitecom LN113 switch (39 euri) heb ik nu 7 PC's op de ADSL-modemrouter (speedtouch) aangesloten. Het werkt perfect. Op de modemrouter heb ik nu 3 poorten vrij, dus nog uitbreidingsmogelijkheden.
Dankzij jullie is het me gelukt. Bedankt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan