hoe krijg ik mijn data weer werkbaar??

• Onderwerp starter Onderwerp starter els j
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook kan het ons hier op het forum helpen om Schijfbeheer maximaal groot te maken, Beeld -> Boven -> Volumelijst te doen, en dan van Schijfbeheer een schermafdruk te maken en te posten op het forum.

In mijn 'handtekening' kun je zien hoe je dat kunt doen.

Tijs.

Zo ik ga vandaag weer aan de slag en Lange Pier ik heb de klus uitgevoerd. Bij het heropstarten is de G schijf echter nog niet zichtbaar. Niet onder "mijn computer" en niet in de Verkenner.
Heb je nog een idee, hoe ik het weer zichtbaar kan krijgen? Of is er nu een volgende stap wat ik moet uitvoeren?

Ook kan het ons hier op het forum helpen om Schijfbeheer maximaal groot te maken, Beeld -> Boven -> Volumelijst te doen, en dan van Schijfbeheer een schermafdruk te maken en te posten op het forum.
In mijn 'handtekening' kun je zien hoe je dat kunt doen.
Tijs.
Bovenstaande nog geprobeerd?

Maare, je weet zeker, dat je die fixboot, bij de goede partitie/schijfletter hebt uitgevoerd?

Kun je ook in schijfbeheer, met de rechtermuisklik, op die partitie, bij eigenschappen en extra, nu controleren, met beide opties aangevinkt, een schijfcontrole uitvoeren? of wil dat ook niet.

Ja ik weet zeker dat ik fixboot op de G schijf gedaan heb!

Als ik naar schijfbeheer ga en op de G partitie klik met rechts, dan wordt alleen "partitie verwijderen " en "help" actief. De rest blijft grijs. Bij de C en D partitie is dait anders. Daar kan ik wel bij meer opties!

Een schermafdruk maken naar hier wil ik best, amar ik begrijp het niet. Wat is de PrtScn knop?
Misschien kan mjn buurman me hier bij helpen, maar dat wordt dan pas eind van de middag denk ik. Of heb je een uitleg in kleinere stapjes voor me?

[...]Een schermafdruk maken naar hier wil ik best, amar ik begrijp het niet. Wat is de PrtScn knop?
[...]

Dat is de toets links naast de Pauze-toets, normaal te vinden in de bovenste rij toetsen van je toetsenbord.

[Esc][F1 t/m F12][PrtScn][Pause]

Zo ziet de bovenste rij er bij mij uit.

Succes,

Tijs.

Die zit op je toetsenbord, en zet het schermafdruk in kladblok als een bitmap, die je weer opent in paint.

Wat ik zelf gebruik, maar nogal spartaans is, het progje TestDisk.

Die zit op je toetsenbord, en zet het schermafdruk in kladblok als een bitmap, die je weer opent in paint.

Wat ik zelf gebruik, maar nogal spartaans is, het progje TestDisk.

"Kladblok" is niet het juiste woord hier: Klembord is wel correct. Zie verder mijn 'handtekening'.
Werken met TestDisk zou ik nog niet willen aanraden totdat we een schermafdruk gezien hebben.

Tijs.

oké nog even een vraagje voor ik erme aan het werk ga:

1)Ik open schijfbeheer en maak het scherm groot
2) Ik klik op PrntScrn knop ongeacht waar mijn muis zich bevindt. Ik heb verder niks aangeklikt.
3) Dan klik ik op Alt+ PrntScrn
4) Ik klik in de balk onderaan op Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen

5) En dan begrijp ik het niet verder:

"Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht."

Waar doe ik dit?? Waar zit een peperclip knop??

Ok, stapje voor stapje:
Open Schijfbeheer
Maak het venster maximaal groot etc.
Druk op de PrtScn toets
Klik op de Start-knop
Kies Uitvoeren
Type in: Mspaint.exe
(druk op Ok).
(in Paint): Bewerken kiezen uit het menu
Kies in het geopende menu voor Plakken
Dan Bestand kiezen uit het menu
Kies Opslaan als
Klik bij opslaan als type voor: JPEG (*.jpg *.jpeg *.jpe *.jfif)
Vul in bij bestandsnaam: schijfbeheer
Druk op Ok.

Doe dan de rest van mijn instructie (oftewel zoek het zojuist opgeslagen schijfbeheer.jpg bestand op d.m.v. Bladeren, klik dan op Uploaden, en dan op Sluit Venster).

Succes,

Tijs.

ik heb geen smilys aan de rechterkant en ook geen peperclip naast mijn schermpje waar ik dit bericht in typ. Hoe moet ik nu deze bijlage bij jullie krijgen?

Je kunt ipv. de paperclip het ook doen met de knop Beheer Bijlagen die je verder naar beneden schuivend kunt vinden in Overige opties (zie bijlage).

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• beheer_bijlagen.JPG
    beheer_bijlagen.JPG
    73,4 KB · Weergaven: 19
Hierbij dan eindelijk een plaatje van mijn Schijfbeheer. Mijn buurman zit hier en die oppert de volgende mogelijkheden:
Zou het helpen de schijf in Apperaatbeheer weg te gooien, daar is ie wel te zien.
Heeft deze fout te maken met het MBR, en zo ja hoe pakken we dat dan aan?

Bijlagen

• schijfbeheer Els.JPG
    schijfbeheer Els.JPG
    62,3 KB · Weergaven: 18
Inmiddels op de PC van Els J (Ja ik ben de buurman...-:) PowerQ Partition Magic en nog een andere Partition Docter gedownload en het volgende gebeurt:
1) Bij het opstarten van die Doctor zegt ie:"Partition 1 on Harddisk 2 is not Unknown. The system is HPFS/NTSF. Do you want to correct this error?"
(ik denk dat dit progje bedoelt ....is unknown ipv is NOT unknown, maar dit terzijde)
Als ik Ja klik en opstart is er niets veranderd.
2) Ook In Partition Magic 8.0 kan ik de schijfletter niet veranderen. Hij zegt dat de betreffende schijf geen schijfletter heeft ("none"), maar laat niet toe dat ik G invoer.

Toen in het register via Regedit of Regedt32 de naam (letter G in H) veranderd, met het idee dan Windows mogelijk nieuwe hardware zou vinden, Jammer! Daarna geeft die Partitie Docter rustig aan (na opstart) dat de bewuste schijf nog G heet!!! Het lijkt er dus op dar er totaal geen communicatie tussen WinXp en die schijf is, terwijl hij fysiek wel aan wezig en o.a. in app.beheer ook gezien wordt.

Hoe nu verder? De partitie weggooien of hernoemen?
De schijf er fysiek uithalen, opstarten, schonen, en weer inhangen zou dat helpen?
bvd TB

Ha, die buurman, van buurman en buurman?:)

Ook zou je dit kunnen proberen, ga met regedt32 in uitvoeren, naar de registereditor, zoek de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices, wis alles aan de rechterzijde, en reboot.

Alle verwijzingen naar de schijven is gewist, en die wordt opnieuw opgebouwd, bij opstarten.

Je kunt de MBR herstellen met TestDisk.

Wat me opvalt is dat het een primaire partitie betreft die Actief staat, alsof ervan opgestart mag/kan/moet worden.

Nu heb ik zo snel geen idee hoe je dat er weer af kunt krijgen, maar ik vraag me af of dat gerelateerd zou kunnen zijn aan het probleem? Misschien heeft Lange Pier of een andere lezer van het forum hier een mening/uitspraak over?

Ook valt me op dat de naam van de schijf ("NieuwVolume") 12 karakters groot is, terwijl in mijn herinnering 11 eigenlijk het maximum zou moeten zijn (bij floppies geldt dat in ieder geval)? Misschien heeft ook daar iemand een mening/uitspraak over?

Tijs.

De schijfnaam mag 32 karakters groot zijn, in NTFS, in FAT32 weet ik het ook niet.

Enne, elke schijf mag aktief zijn, de systeemschijf is dat sowieso, en moet dat ook zijn, uiteraard, dat doet XP al automagisch bij installeren.

Ook zou Partition Docter de opstartpartitie toegankelijk kunnen maken, "Do you want to correct this error?", yes ingeven, terwijl het ook met fixboot had gemoeten, wat weer vreemd is, de reserve wordt immers teruggeschreven.

Heb geen hoge pet van dat progje, maar als die het kan herstellen, prima.

Hoi, hier Buurman weer.
Het viel mij ook op dat die G schijf als primair station staat en niet als logisch station. Dat kwam ik ook ergens tegen (in Partition Docter denk ik).Maakt dat wat uit?
Wat ook nog vermelding verdient is het volgende: het hele gedonder is begonnen doordat er een paar rottige Trojans in zaten waarna het systeem niet meer te redden viel. Nadat we via allerlei trucjes de data hebben kunnen veilig stellen, zijn we de C (systeem) gaan formatteren. Maar dat ie daarna de G, waar alles nu opstaat, niet ziet, is wel vreemd. Of zou z'n trojan "or whatever" daar ook iets mee van doen kunnen hebben?
gr TB

En als antwoord op Lange Pier,
Kun je zo alle letters van alle schijven wissen met de Registereditor, zoals een paar berichten hierboven wordt gezegd?
En waarom reageert Windows dan niet op het wijzigen van G in H wat ik al geprobeerd heb? Het lijkt dus dat ook dat geen effect zal hebben, Windows doet net of ie niets met die G schijf te maken wil hebben...of kan hebben.
gr TB

Primair of logisch, dat maakt op zich niet uit, ik heb alleen primaire stations, b.v., hoef je bij een probleem, alleen daar naar te kijken, en niet ook naar de extendet partitie.

Ook die troyan niet, die is eraf.

Nog die tip over het register gedaan?, daar staan 2 soorten verwijzingen, eentje voor dos, en eentje voor NTFS, die kun je gewoon allemaal weggooien, en rebooten.

En ook je eigen progje geprobeert, en gebruikt? Partition Table Docter? en hem die bootpartitie laten repareren?

Bedankt Pier,
Ik ga morgen weer verder, heb dat met de registerkeys dus nog niet gedaan. En dan kan ik ook rustig het MBR weer herstellen/opbouwen via die docter?
ge TB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan