Hoe krijg ik mijn macro aan het knippen tussen zoekfuncties?

Status
Niet open voor verdere reacties.

grushdeva

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2008
Hoi,

Ik heb een klein vraagje. Ik ben bezig een macro te maken om een lijst met excel gegevens te sorteren en nou had ik bedacht dat bepaalde onderdelen altijd beginnen met dezelfde titel en ik dus de zoekfunctie kon gebruiken. Alleen de informatie onder die kopjes is niet altijd even lang.

Hij moet dus een stuk tekst kopieren dat begint met bv. Productiekosten en eindigd met Totaal Productiekosten. Er zijn alleen meer van dezelfde stukken en de macro moet dus eerst de een en dan de ander knippen. De lijst wordt alleen iedere keer langer omdat deze op chronologische volgorde loopt en de titels blijven niet in dezelfde cel staan.

Nou is mijn vraag alleen hoe krijg ik de macro zover dat hij snapt dat hij het gedeelte tussen de twee gezochte woorden knipt en plakt in een nieuw blad.

Ik hoop dat iemand het antwoordt weet en dat het uberhaubt kan wat ik hier zeg.

Groetjes,

Grushdeva

Hoi,

Ik denk even hardop hier. Als ik het goed begrijp probeer je dus iets dat varieert dat altijd tussen "Productiekosten" en "Totaal Productiekosten" staat.

Mijn idee zou zijn om proberen die tekst aan een string te koppelen. Dan de tekst verplaatsen naar het nieuwe tabblad. Vervolgens zou je naar de eerste waarde "Productiekosten" en laatste waarde "Totaal Productiekosten" kunnen zoeken, en die kunnen verwijderen.

Ik moet zo weg dus ik heb helaas niet genoeg tijd om een code voor je te schrijven, maar mocht het je ondertussen lukken, laat het dan even weten ;).

gr Jeroen

Laatst bewerkt:
Bedankt alvast voor de reactie jerogub,

Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoeldt met die string, maar als dat inderdaad die stukken tekst kan verplaatsen dan zal ik er zeker even verder induiken.

Ik voeg ook even een bijlage toe met een voorbeeld van deze lijst dan is het ook gelijk wat duidelijker wat de bedoeling is.

Het is de bedoeling om het gedeelte tussen de twee rode lijnen in een nieuw tabblad te kopieren. maar zoals je ziet zijn er meerdere gedeeltes en omdat er constant informatie aan wordt toegevoegd blijven ze niet op dezelfde plaats staan

Groetjes,

Grushdeva

Bijlagen

Hey,

Zou je dit bestand even kunnen converteren naar een excel 2000/2003 bestand? Ik kan deze niet openen omdat het een Excel 2007 bestand is en die heb ik niet helaas.

gr Jeroen

Het was oorspronkelijk een 2003 bestand maar zo kan ik het niet posten. Moest het juist eerst naar een xlsx bestand converteren. Maar als je in de extensie gewoon de laatste x weghaald nadat je het hebt gedownload kan je het als het goed is openen.

anders zet ik het er wel op als een winzip bestand.

Groetjes,

Grushdeva

Laatst bewerkt:
Ik heb dit weekend wat zitten proberen, maar het lukt niet zo 1,2,3. Wordt vervolgt....

In ieder geval al bedankt voor het proberen want ik heb ook zitten kijken maar kome er helemaal niet uit.

Begrijp ik goed dat je dus alleen tekst wilt kopieren welke tussen de kop "Productiekosten" en "totaalproductiekostenkosten" staat ? (dus wat je rood hebt gemaakt?)

Dus geen tekst tussen "Totaalproductiekostenkosten" en "Productiekosten" ??

Hallo grushdeva !

Ik weet niet of mijn interpretatie van je probleem de goede is, maar ik zie het zo: Je wil de gegevens tussen de twee rode koppen exporteren naar andere sheets.

Het bijgevoegde bestand bevat een macro die de regels tussen de rode koppen exporteert naar telkens een andere sheet. Misschien is het dat niet wat je zoekt, maar het kan eventueel wel dienen om mee verder te gaan.

Groeten,
MDN111

PS. Excuseer gast0667 dat ik er tussen kom, maar ik vond het een leuke uitdaging.

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Iedereen bedankt voor alle hulp.

Ik heb nu namelijk gevonden wat ik zocht. Een gedeelte bestaat uit de oplossing die MDN111 mij gaf en een kennis heeft erbij geholpen. Iedereen bedankt hiervoor.

Groetjes,

Grushdeva

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan