Hoe krijg ik mijn scherm proper !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Hoe ik matte t.f.t. panelen zuiver maak.

Verwijder alle stof en schurende vuil d.m.v. luchtdruk.

Maak een oplossing 1 deel dreft en 2/3 water.

Leg het scherm horizontaal , en vernevel deze oplossing voorzichtig over het paneel.

Let op dat er zeker geen vocht in het paneel kan binnendringen

Wrijf voorzichtig over het ganse paneel , en voel of er geen resterend vuil aanwezig is.

Voorzichtig droogwrijven met (niet pluizende) papieren doekjes die geen strepen achterlaten.

Dit dien je in extreme gevallen meerdere malen te herhalen.

Let op met keukenrollen ... deze bevatten meestal (was o.i.d.) ... deze laten hardnekkige bijna niet te verwijderen strepen na.

Met speciale (dure ??) reinigingsdoekjes heb ik persoonlijk geen ervaring.

Het resultaat is soms niet om aan te zien ... de veroorzaakte vlekken zijn ook meestal onverwijderbaar.

Voor blinkende schermen is het identiek als bovenstaande ... deze zijn veel vlotter terug proper.

"Ik probeer met azijn maar blijft vuil" --> bijtend , en veel te agressief !!!

Hopelijk voor u heeft dit het paneel nog niet aangetast.

Peter

Laatst bewerkt:
Ik heb zeer goede ervaringen met reinigingsdoekjes die elke computerzaak verkoopt.

Ik knap regelmatig schermen op die van het groot afval komen en begrijp uw probleem.

Terpentine helpt als geen ander. Petroleum kan ook en soms is lampolie van petroleum maar vaker is lampolie paraffine.

Niet op het scherm drukken of wrijven, laat het oplosmiddel, spaarzaam opgebracht, een minuut zijn werk doen. Daarna goed droog maken en af en toe föhnen. Het duurt namelijk een dag voordat het laatste verdampt is en een scherm mag niet al te vochtig gemaakt worden.

Krijg het niet te veel aan de handen want het kan organen beschadigen als het door de huid heen dringt en tot beroepsziektes leiden. Doe de dop goed dicht en bewaar de fles verstandig.

Wat je niet met terpentine moet raken dat is PVC-achtig kunststof en spuitverf. Zoals met alles: "op eigen risico en op een klein stukje uitproberen." Ik heb de wereld aan vuile dingen al schoongemaakt met terpentine. Op een monitor jaren geleden nog iets wat iemand dacht dat een kras was. Plakkers haalt het ook mooi weg. Alleen als je gaat wrijven dan kan het doekje wat je gebruikt gaan krassen op bepaalde kwetsbare materialen. Laat het ons maar weten anders is het nogal zuur...

:D Ik gebruik zeer regelmatig Action-winkel middelen voor ;):thumb:

Screen-Cleaning !.jpg <<-- 2/ of 3 € is ! -->> Screen Cleaning !.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan