Hoe krijg ik outlook weer aan de praat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ExcelAmateur

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 aug 2010
Beste leden,

Ik gebruik OutLook 2013 deze is niet goed afgesloten en nu kan ik hem niet gebruiken.
Van alles heb ik al geprobeerd maar niets lukt om hem weer te gebruiken.
Zelfs opnieuw installeren werkt niet.

Voor het verwijder programma dat bij het 2e plaatje(zie link) verwijder volgens mij het gehele office en dat is niet de bedoeling.

Wie kan mij helpen?

Alvast hartelijk bedankt.

Bijlagen

• Melding.jpg
    Melding.jpg
    20,5 KB · Weergaven: 85
  • Melding2.jpg
    Melding2.jpg
    17,9 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:
Configuratiescherm, programma's en onderdelen, Office en dan kiezen voor 'wijzigen' en tot slot repareren.
Wat mij wel verbaast is dat het niet werkt na een nieuwe installatie. Mogelijk was niet alles verwijderd. Met een reparatie lukt het met misschien wel.

Eerst wat ik zou doen is inderdaad wat gast0225 in de vorige posting al schreef, alhoewel een nieuwe installatie mij ook als even goed in de oren klinkt als een reparatie...

Wat ook zou kunnen zijn is dat een .ost bestand (indien IMAP of Exchange (Online) mailaccount(s)) of een .pst bestand (indien POP3 mailaccount(s)) corrupt is geraakt, oftewel de databestanden die horen bij je mailaccounts binnen Outlook.
Daarvoor heb je het programma Scanpst.exe op je computer staan (bestandslocatie: link), dus het .ost (of .pst) openen in Scanpst.exe en dan Scanpst.exe laten analyseren of er fouten zitten in het .ost (of .pst) bestand en indien ja, aangeven die te laten repareren. Geeft bij de eerste reparatie aan dat je een backup van het origineel wilt hebben. Daarna het dan "gerepareerde" .ost / .pst bestand weer openen in Scanpst.exe, weer analyseren op fouten en weer laten repareren. Doe dit net zolang totdat er geen integriteitsproblemen meer worden gemeld bij de analyse of (laten we zeggen) een keer of 6 reparatie per bestand.

Tijs.

gast0225,

Wat je voorstel heb ik al geprobeerd.
Bij de keuze verwijderen komt de mededeling dat het programma niet gestart kan worden.
Bij de keuze wijzigen - repareren komt ook de mededeling zie plaatje 2
Kan ik zoiets niet via het register doen?

In ieder geval bedankt voor het antwoord.

gast0225,

Hartelijk bedankt voor de juiste link. :thumb: :thumb:
Het werkt weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan