hoe krijg je content in meerdere paginas verschillend binnen een css-bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

richardmeijer

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2012
Ik heb nog niet zo lang het programma dreamweaver cs6. Ik zit al een tijdje met het probleem dat wanneer je content aanpast in een pagina, de andere paginas ook automatisch gewijzigd worden binnen een css-bestand. Als ik zeg maar een tekstvak heb van 300x300 en die wijzig naar 300x250 pixels, dan komt op de andere pagina ook deze wijziging.
Kan je deze per site aanpassen? (de content-selectie)

Denk dat, dat niet gaat lukken, voor die speciale pagina eigen css, bv pagina1.css denk er aan dat je html pagina daar naar verwijst.

Groet,
Henk

ik heb de pagina index.html genoemd, maar als ik in een navigatibalk/ menu een link zet naar bijvoorbeeld de pagina deelnemers.html, dan is de layout hetzelfde als die van index.html. ook als ik wijzigingen aanbreng. beide paginas zien er dan het zelfd uit qua layout. dat is het probleem.

Als je met een site begint in DW, moet je kiezen in het menu voor: bestand-->nieuw--> en dan kies je een pagina, maar er wordt altijd een css bestand aangemaakt

Laatst bewerkt:
Hoi Richard,
Heb je al eens geprobeerd om voor het tekstvak alleen een breedte op te geven in de css?
Normaal gesproken past de hoogte van een element zich namelijk vanzelf aan aan de hoeveelheid tekst van de inhoud.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan