Bedankt voor jullie reactie, ik zal proberen uit te leggen wat de bedoeling is.
De reden dat ik de properties van de geselecteerde bestanden (in een explorer window) wil
verkrijgen is: de geselecteerde bestanden een andere bestandsnaam en andere extensie
moeten krijgen. Zodat de bestanden gearchiveerd kunnen worden.
De bestanden die een nieuwe naam krijgen zijn outlook files (gekopieerd uit Outlook naar een
specifieke folder op HD, via drag-copy) de bestanden hebben de extensie .msg.
(-> Script Check uitvoeren of file naam wel de juiste extensie bezit.)
-----
Oorspronkelijk was (is) het plan om de bepaalde mail items (/berichten en attachment) in Outlook
te selecteren, vervolgens in Excel een macro opdracht geven om de geselecteerde mailtjes te
kopiëren naar een specifieke folder op de HD, de folder is persoon gerelateerd.
De gekopieerde mailtjes krijgen de juiste code zodat de mails later kunnen worden gearchiveerd.
Een kennis van mij heeft RSI en vroeg daarom aan mij of het niet mogelijk is om herhalende stappen
te automatiseren. Ik heb programmeer ervaring maar dat is Mac georiënteerd en omdat ik op de Mac
geen probleem heb om deze stappen te scripten denk ik dat in VB dat ook te doen moet zijn
(met wat hulp van jullie

. ) Ik heb 6 jaar geleden met VB6 voor Indesign geprogrammeerd,
maar de benodigde kennis is blijkbaar diep gezakt. De oude VB boeken en de pas aangeschafte
Mastering VBA for Microsoft Office 2010, PowerShell VBScript and JScript Bible liggen klaar.
--- Werkwijze van mijn kennis---
Hij werkt in Excel, waar hij de persoonsmappen via een hyperlink kan openen, als er voor een
bepaald persoon mailtjes moeten worden gekopieerd wil hij in Outlook de juiste mails (+ attachments)
selecteren. In Excel runt hij een Macro, die de mailtjes uit Outlook kopieeren naar de juiste
persoonsmap (Excel bezit in een cell het path naar de persoonsfolder).
( Oja De Macro in Excel runt een Outlook object )
Advies is welkom,
Oeps best wel een verhaal