Hoe krijg je een edimaxrouter op 10 M

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
WIE WEET HOE JE HET EDIMAX -router 6104 OP 10 M KAN krijgen ipv op 10100M (de WAN dus). Volgens chello moet ie op 10 anders doet ie het niet !??

grt

elbert kok

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou automatisch moeten gaan.

Ja maar hij blijft op de 10/100 M en dat mag dus kennelijk niet ?

Tuurlijk wel, chello weet niet eens wat internet is. Als de router op 10/100 Mbit/s staat werkt deze automatisch op 10 Mbit/s als dat nodig is.

Tja dacht ik ook, maar de helpdesk leek toch aardig bijdehand. Ik kan met die router niet op internet komen. En heb via de Helpdesk alles laten checken en ook de infrastructuur laten verwijderen>> en toen moest die router na uit en aan een ip-adres opvragen maar er gebeurde niets, toen werd gemeend daar dat het aan de router moest liggen en toen kwam die 10M op de proppen. Bij de LAN zie je wel verandering >> bovenste ledje brand dan niet.

grt
elbert

Volgens mij zijn er zat gebruikers waarbij het wel werkt. Die router is toch geschikt voor Kabel?

In de handleiding van de router zal wel staan of je de router wel op fixed 10Mbit/s kunt zetten en hoe.

Ja, ik ben zo'n gebruiker met Chello met dezelfde router waarbij het wel werkt.

PWR ledje brandt bij mij, logisch.
WAN 10/100M (bovenste led) is uit.
WAN LNK/ACT is is aan. Dat betekent dat er verbinding is met de chello modem. Mocht het ledje hier niet branden, dan is waarschijnlijk de verbinding met de chello modem niet goed. Als ie knippert, betekent dat er data wordt verzonden.
Bij LAN gedeelte brandt het onderste (en evt. bovenste) ledje, afhankelijk van aangesloten netwerkkaart.

Handmatig op 10 of 100Mbps zetten kan en hoeft dus niet.

UTP-kabel van chello modem gaat in MDI-X. Direct naast de resetknop dus.

Succes.

Eindelijk eens een ervaringsdeskundige, maar de aansluiting van modemkabel klopt niet die moet in de midi II want het is een straight in die midi x doet ie niets. Heb jij nog wat anders gedaan dan via cable modem aansluiten ?? Heb je ook kontakt gehad met de helpdesk van chello of ging het meteen goed??

gtrt
elbert

tiborv ... er zijn veel routers die het niet doen met chello kijk maar op www.chelloo.nl veel problemen met edimax

arnhemmer, welk mac adres heb je gebruikt ???? en kreeg je meteen een ipnummer ??

UTP-kabel (straight through cable) van chello modem moet toch echt in MDI-X.

Ik heb het mac adres gekopieerd, van netwerkkaart geleverd door chello. Dat adres staat ook op de installatie papieren, samen met wachtwoord voor e-mail etc.

Ja, ik kreeg vrijwel meteen de juiste ip adres toegewezen, en ik kon meteen internetten.

Uiteindelijk was het gewoon de UPC kabel, die deed het wel stand alone maar niet via een router, eerst dacht ik dat het de lengte was, maar een nw. kabel van 20 meter deed het wel dus moest het toch aan de upc kabel liggen. Stukken eraf aan beide kanten en twee nieuwe connectors erop, toen deed ie het helemaal niet meer, maar na goed aanknijpen van de connectors alles ok pfffff problem solved dus thnks allemaal.
elbert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan