Hoe krijg je windows 8 en 7 op 1 pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

dizzyboy97

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Hallo,

Ik zit hier met een twijfel vraag zowel over windows 7/8 en ook of dat men vraag in de juiste sectie is geplaatst. Ik heb een pc en heb daar men harde schijf in 2 gesplitst. Op mijn lokale schijf staat windows 7. Kan ik windows 8 op dat ander deel van hard schijf zetten? Heb gehoord dat het gaat maar wou meer informatie voor fouten te vermijden.

dank u

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja als je Win7 al geinstaleerd hebt instaleer je gewoon Win8 op de andere partitie, let wel op dat je ook echt de andere hebt, zou zonde zijn als je over de partitie instaleert waar Win7 al staat...
Windows 8 maakt een bootmenu waarin je kan kiezen tussen 7 of 8, een dual boot is niet makkelijker te instaleren dan op deze manier :p

Ok dank u wel het is zo zoals ik eerst dacht. Maar ik had dit eens geprobeerd op een "slechte" pc van mij. Had 50 gb vrij op men 2de partitie voor de windows 8 enterprise trial 90 dagen en dit gaf opstartproblemen. De windows 8 ging zonder problemen maar de windows 7 moest altijd net voor het opstarten een schijfcontrole uitvoeren daarmee dat ik toch nog eens extra info kom vragen dat ik niet weer dezelfde fout maak. Nochtans ik had het vroeger gedaan hoe het hier nu staat en op eens starten men windows 7 niet meer en 8 ook niet meer. blauw scherm met een foutmelding. Want op de pc waar ik dan nu de windows 8 zou voor willen kopen zou echt geen probleme mogen geven aan mijn windows 7 voor de 2de keer. Ga effe uitleggen hoe ik te werk zou gaan als ik de installatie cd heb gekocht. Ik ga naar het boot menu en steek men cd van windows 8 in. Ik installeer hem op men 2DE lege partitie. Na de installatie activeer ik hem met de productsleutel dat ik erbij heb gekregen. Aantal keren windows 8 opnieuw opstarten voor upates te voltooien. Doe ik het juist?

Ja hoor, zo eenvoudig gaat dat.
U zegt dat win7 op uw "lokale schijf". M.a.w. die partitie heeft geen naam.
Om verwarring te voorkomen geef ik meestal de partities een naam die aangeeft wat er staat.
Zo zou ik de partitie waar win7 staat WIN7 noemen en waar win8 komt WIN8.
Dat geven van een naam gaat gewoon met de Windows Verkenner.

Ok bedankt voor het goede en snelle antwoord :thumb:. Vraag is opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan