hoe kun je 2 pc's via printerkabel metelkaar gegevens uitwisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

daneel

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2001
kun je met 1 pc waarop windows xp staat mbv een kabel via de printerpoorten naar een andere pc waar windows 98 opstaat ook gegevens uitwisselen (zoals vroeger met laplink die windows xp niet ondersteund).

Het gaat in ieder geval wel met xp-xp. Maar wel heeeeeeeel traag.
Of het met 98 anders is weet ik niet. Je zou zeggen een printerkabel herkent ieder pc wel.
Je hebt wel Totalcommander nodig voor het beeld van beide pc's naast elkaar.

hoe kun je 2 pc's via printerkabel metelkaargegevens uitwisselen

moet je dan alleen aansluiten en mbv total commander, die heb ik dus ook op beide pc's staan en werkt veeeeel prettiger als de verkenner.... , en dan zonder 1 enkele instelling en ander programmatuur moet je dan een verbinding krijgen? echt? volgens mij moet je wel het 1 en ander doen voordat "het werkt"

Nee, bij mij niet. Maar dat is wel XP.
Kabel er aan. Commander aan, bovenin netwerk aanklikken en poort verbinding. Dan zoeken ze elkaar opals je eentje server en de ander client instelt. Zo gebeurt. Maar dan..........trek er maar tijd voor uit. Het duurde zo lang dat ik voor een volgende keer maar een externe disk heb gekocht. :D 69 euro klaar is kees als je een schijf over hebt natuurlijk.

Kan wel wezen, maar MIJN vraag was of IK met de beschreven configuratie het kon. Ik weet heus wel hoe het anders kan en mbv een brander of extra hd.
Dat was mijn vraag dus niet..... Elisa

Ik had beter moeten lezen denk ik....
Laatst zei je:
"Commander aan, bovenin netwerk aanklikken en poort verbinding. Dan zoeken ze elkaar opals je eentje server en de ander client instelt".

misscien kun je windows98 ook op 1 of andere manier als client instellen en windows xp computer als server...
:eek:

Ik gebruik hiervoor een USB bridge cable van Sitecom. Wertk wel tikje makkelijker dan met LPT, de snelheid ligt ongeveer op 1 Mb/sec. Je krijgt er drivers bij en een programmaatje dat lijkt op een dubbele verkenner, 1 compu bovenin het scherm, de ander onderin. Copy paste en klaar. Werkt ook perfect tussen XP en 98. Het ligt eraan hoe vaak je het nodig hebt, maar als het regelmatig is, is het een prima oplossing voor weinig geld en veel gemak.

dank je Verhoog
download dat programma wel op het internet en probeer dat
dat lijkt mij een prima oplossing:thumb:

blijkbaar te enthousiast gereageerd.
had liever een programma die je kunt downloaden en dan uitproberen ipv wat te kopen toch....
waarom moet je bij elke vraag wat kopen; lijkt mij niet slim:D zoek wel verder hoe het ook kan

Hoho, vergeet niet dat je een kabel moet kopen! Het programmaatje werkt dus niet met een printerkabel, alléén met die USB kabel. Kijk even op www.sitecom.nl bij producten en zoek dan naar een USB Bridge Cable.

sorry meneer Verhoog
ik heb eerst niet goed op de site gekeken en dacht dat ik een produkt moest kopen naast de usb kabel die ik zowiezo al had. ben nu naar de juiste verwijzing van SUPPORT gegaan en
producktgroep - USB products
Product - USB Network Bridge Cable
gekozen en de 2 files gedownloaded
nogmaals sorry en reuze bedankt:thumb:

Ok, maar dan ga ik er vanuit dat je dus een Sitecom kabel thuis hebt liggen. Je moet niet de illusie hebben dat het software programmaatje met iedere USB-USB kabel werkt, alleen met de Bridge Cable van Sitecom!

2 pc's mbv een printerkabel gegevens uitwisselen

Ik heb gevraagd hoe duur zo'n usb kabel is en dat was 48 euro. ik heb er over nagedacht en ga denk ik overstappen op multibooten mbv partition magic 8.0.
Ik heb eerst windows xp geinstalleerd en dat slaat op nr. 14 van zie site

http://forum.computertotaal.nl/phpB...=asc&highlight=

14. Ik heb Windows XP op een NTFS partitie en wil daarnaast Windows 9X installeren

Omdat ik daarvoor de ruimte heb lijkt mij dat de makkelijkste en goedkoopste oplossing voor mij, ook omdat op 1 computer van mij wel windows98 staat maar geen usb poort heeft en de andere twee wel usb poorten hebben.

Tenzij iemand weet hoe je 2 pc's mbv een printerkabel 1 met windows xp en de ander met windows98 je gegevens kan uitwisselen, blijft dit voor mij de makkelijkste oplossing.

Dan ligt het probleem in ieder geval bij 98.
Mijn buurman bracht mij op dit idee en het ging prima. Misschien heeft hij met 98 ook ervaring. 'k Zal even mailen voor je. Hij is het weekend weg dus je hoort maandag meer.

Laatst bewerkt:
In Windows 98 kan dit ook mbv een cross-kabel op de parallelle poorten. Je moet dan wel de optie Direkte kabelverbinding installeren en configureren. Op de XP machine wordt dat automatisch herkend.

Zit die optie bij de verbinding? Wel handig als ik dat weet voor de volgende keer.

Ga naar Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Software
Kies het tabblad Windows Setup
Selecteer Communicatie en klik op de knop Details
Vink Direkte kabelverbinding aan
Nu wordt deze optie geïnstalleerd.

Onder Programma's -> Bureauaccesoires -> Communicatie vind je nu de Direkte kabelverbinding

Die start je op. De rest spreekt eigenlijk voor zich.

Succes.

Dat had 2 weken terug heel wat werk gescheeld. Maar.......hij ligt nu klaar voor de volgende keer.
Dank je wel HermanH!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan