Ik ben voor school bezig met het programmeren een simpele variant van toren verdedigen.
Ik ben al een heel eind, maar kan geen simpele oplossing verzinnen voor het volgende probleem.
Je hebt zeg maar kogels die rondvliegen en die een pointer hebben naar de vijand, als ze deze raken, dan gaat er health bij de vijand af.
Als de health van de vijand onder 0 komt verwijdert hij zichzelf met delete.
Nu het probleem: Er vliegen meerdere kogels rond met pointers die naar dezelfde vijand/object wijzen.
Als het object dan al gedelete is en een andere kogel probeert te checken of hij de vijand/boject al raakt, dan slaat het programma vast omdat hij een verwijdert stuk geheugen probeert te lezen, hoe kan ik dit oplossen?
Ik ben al een heel eind, maar kan geen simpele oplossing verzinnen voor het volgende probleem.
Je hebt zeg maar kogels die rondvliegen en die een pointer hebben naar de vijand, als ze deze raken, dan gaat er health bij de vijand af.
Als de health van de vijand onder 0 komt verwijdert hij zichzelf met delete.
Nu het probleem: Er vliegen meerdere kogels rond met pointers die naar dezelfde vijand/object wijzen.
Als het object dan al gedelete is en een andere kogel probeert te checken of hij de vijand/boject al raakt, dan slaat het programma vast omdat hij een verwijdert stuk geheugen probeert te lezen, hoe kan ik dit oplossen?