Hoe kun je een reeds geprinte brief aanpassen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Hoe kun je een rest uitgeprinte brief die niet opgeslagen is, toch aanpassen?

De brief blijkt opgeslagen te zijn in PDF

MVG
Dukkel

on69802.jpg

Of begrijp ik je verkeerd?

Hallo Edmoor,

Ik bedoel dat een brief ingescanned word met OCR

En vervolgens geredigeerd kan worden.

Is er een programma dat dit allemaal gratis kan?

Ja, gewoon met Word van Microsoft Office vanaf versie 2013. Je mag kiezen : (1) gewoon in Word zelf het bestand openen of (2) een rechtse klik op het bestand in de Windows verkenner, en dan kiezen voor 'Openen met Microsoft Word'.

Word zal, voordat het bestand wordt omgezet naar een docx, je het volgende schermpje laten zien:

pdf.jpg

Die waarschuwing geldt met name voor 'veel opmaak', ic. veel afbeeldingen en veelal ook voor heel kleine letterpuntgroottes, denk aan bijv. grootte 6, 7 of 8 (veel gebruikt onderin brieven voor telefoon en faxnummers), dan wil het omzetten soms misgaan met nullen en o'tjes en / of met de i en de l. Let daar dus even op als het bestand geconverteerd is naar een .docx.
Verder kun je er bijna zeker van zijn dat bepaalde (buitenlandse) leestekens, denk hierbij bijv. aan de Accent Grave, veelal misgaan, die zal je dus moeten herstellen als de .pdf naar een docx is omgezet, maar da's nogal altijd sneller dan overtypen.

Laatst bewerkt:
Hallo gast0225

Dit wist ik niet, Bedankt !!

Mijn voorstel luidt daarom : gebruik daarom misschien beter onderstaand flesje. :cool: ;)

flesje.jpg

Want daar Word het beter van :P

Hallo Allemaal,

Hoe kun je een rest uitgeprinte brief die niet opgeslagen is, toch aanpassen?

De brief blijkt opgeslagen te zijn in PDF

MVG
Dukkel

Enne, Dukkel, complimenten voor de 'knaller' van een contradictie, ik heb ervan genoten. (Rood / blauw, ;) :D )

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan