• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kun je een volgende rij toevoegen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jack Nouws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 apr 2008
Berichten
1.396
Ik ben nl. bezig om een database te maken en dat via VBA. Ik heb zelf een dialoogvenster
ontworpen om zodoende de NAW gegevens in een werkblad te plaatsen. De eerste invoer lukt wel maar de volgende invoer lukt niet. Zou je mij een tip kunnen geven om dit te kunnen verwezelijken? Bestand bijgevoegd!
 

Bijlagen

  • NAW.xls
    40 KB · Weergaven: 26
Je vraag is een vervolg op de vraag die je in dit topic stelde:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=360551

Je had daarom beter daar verder kunnen gaan.
Ik gaf je daar dit advies:
zapatr zei:
Voor volgende invoer: eerst kijken wat de eerste lege rij is (zoek op dit forum als je niet weet hoe).
Ik denk niet dat je dat advies hebt opgevolgd, dan wel niet goed hebt bestudeerd.
Want als je die zoekoptie gebruikt en je vult bij de eerste zoekmogelijkheid in: laatste rij, dan levert de eerste treffer al het kant-en-klare antwoord op.
 
Jack Nouws, Dit had je volgens mij ook via de zoekfunctie van het forum kunnen vinden... Maar goed...
Code:
Private Sub CommandButton2_Click()
Dim lLaatsteRegel As Long

    lLaatsteRegel = Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row + 1
    
    Cells(lLaatsteRegel, 2).Value = TextBox1.Value
    Cells(lLaatsteRegel, 3).Value = TextBox2.Value
    Cells(lLaatsteRegel, 4).Value = TextBox3.Value
    Cells(lLaatsteRegel, 5).Value = TextBox4.Value
    Cells(lLaatsteRegel, 7).Value = TextBox5.Value
    Cells(lLaatsteRegel, 9).Value = TextBox6.Value
    Cells(lLaatsteRegel, 11).Value = TextBox7.Value
    UserForm1.Hide
End Sub

Groet, Leo

EDIT: en ik zie dat Zapatr dezelfde mening was toegedaan...
 
Jack Nouws, Dit had je volgens mij ook via de zoekfunctie van het forum kunnen vinden... Maar goed...
En dat was ook de reden dat ik niet het kant-en-klare antwoord gaf.
Men leert niet zozeer door klakkeloos antwoorden van anderen over te nemen, maar door zelf (vaak tevergeefs) te proberen.
 
Zapatr zei:
Men leert niet zozeer door klakkeloos antwoorden van anderen over te nemen, maar door zelf (vaak tevergeefs) te proberen
Dat ben ik met je eens, je kan iemand beter leren brood te bakken dan 'm dagelijks brood te geven... Zo hebben de meesten onder ons het toch ook geleerd, en dan help je soms inderdaad wel 'ns sneller en uitgebreider dan zou moeten.

Groet, Leo
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan