Hoe laat ik de record kleur automatisch veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mbakker71

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2012
Hallo

Ik heb een vraag over een Record. Ik wil graag dat als er 30 dagen verschil zit tussen een datum en nu dat er dan een x komt in een kolom. En ook wil ik dat als er in een kolom A staat dat hij geel word

bey martijn

Je wilt dingen doen die je niet in een tabel kunt regelen (wat je gezien de vraag over een 'Record' wilt). In een Query kun je de berekening maken m.b.v. een IIF functie (IIF([Datum]+30<Date();"x";"") bijvoorbeeld). En een kleur van een veld kun je in een formulier laten veranderen met het instellen van <Voorwaardelijke Opmaak> op een tekstveld.

Nee ze voeren het meerdere datums in en het maximale dan als dat is overscheden dan komt er een kruis in de kolom het is in een tabel en weet je ook hoe ik die record geel krijg als status A is

Ik snap er nu minder van dan na je oorspronkelijke vraag.... Beschrijf het proces eens, en hoe je dat vertaalt naar je tabellen.

Er is een status kolom en als er in die kolom A staat of niks moet hij beeld worden

En bij die Andere vraag is je meerdere datums in kunt typen zodat je kunt zien waar het document is. En er is een regel dat het document maar 30 dagen ergens mag liggen. En nu wil ik dat hij de laatste datum neemt en als hij later is dan 30 dagen is dan komt er in een kolom X te staan

Maar hoe sla je die datums dan op? Daar heb je dan toch hopelijk een gekoppelde tabel voor gemaakt? Je wekt nu de indruk dat je in één veld meerdere datums op slaat. En dat is de slechts mogelijke oplossing... Dus hopelijk doe je dat niet :) Alleen weet ik dus nog steeds niet hoe je die datums nu wèl opslaat.

De datums worden in verschillende kolommen ingevoerd het is in tabel. Bij Excel kon je doen =max(.....) en dan =if(...,...,...) maar hoe doe ik dat in Access

Dan wil ik de structuur van die tabel wel eens zien, want ik zet daar dan zo mijn vraagtekens bij. Want waarom gebruik je geen aparte tabel voor de verschillende datums? (en ik vermoed dat je dan nog meer dubbele gegevens in de tabel hebt)

Mijn vraag is hoe zeg ik dat hij het max neemt en als dat later is dan 30 dagen dan moet er een kruis komen

Kun je alleen doen door VBA code te schrijven.
Access is niet te vergelijken met Excel, vergeet maar snel hoe je eea in Excel hebt gedaan.
En begin eerst eens met het aanpassen van je tabel zo, dat je niet iedere datum in een aparte kolom zet maar voor iedere datum een apart record aanmaakt.

Tardis

@Tardis Dat gaat niet werken want het het gaat over een fractuur die langs verschillende mensen gaat en en hij mag maximaal 30 dagen liggen. Dus Je hebt 6x "Naam in" en dan er naast "Naam uit". en nu wil ik in een andere kolom dat een kruis neerzet als de laatste uit datum is overscheden.

Dat gaat zeker wel lukken.
Je zult dan wel eerst je tabellen netjes op moeten gaan zetten (normaliseren).
Dus voor iedere persoon waar de factuur langs moet een nieuw record aanmaken, je zit nu op de verkeerde weg.
Als je voortburdeert op de Excel gedachte vraag je om problemen.
Aan jou de keus.....

Tardis

Dat bij elke datum een record gaat niet lukken. Maar wat zijn de andere mogelijkheden dan?

Als je, om voor mij onbekende redenen, een goedbedoeld advies in de wind wilt slaan dan zul je aan de VBA code moeten.

Tardis

Het is niet handig jou idee voor dit bestand. Er zijn 500 fractuur en die kun je aanmaken in een form en ook bewerken en zo is het de m ooiste oplossing en weet jij iets van die code?

Niet zo handig?
Het is anders wel hoe je een gedegen gegevensstructuur opzet in MS Access.
Als ik jou was zou ik me daar eerst eens in verdiepen.

Ik geef het verder op, veel suc6 ermee.

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan