hoe lang duurt 500 gig extern hdd formateren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

basso wasso

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2008
zo als op de titel staat, hoe lang duurt het ongeveer om een extern hdd te vormateren? want ben nu al 13 mijn nieuwe hdd aan het formateren (of ja ik weet niet eens als hij echt aan formateren is want hij kwam zelf met een LaCie programa of zo en zou zelf formateren en optimaliseren en dat programa loopt nou 13 uur en niks) taakbeheer zegt wel dat hij actief is en je kunt die hdd in mijn pc zien maar omdat dat programa nog bezig is duf ik het niet af te sluiten. Je hoort soms ook de hdd bzig zijn, en tja ik neem aan dat hij gewoon aan het formateren is, maar kan het wel zo lang duren???

groetjes
basso

13 uur is wel erg lang hoor en lijkt er zeker op dat er iets niet goed gaat. Op zich duurt het wel even maar met 1 uur moet hij zeker klaar zijn.

Kijk eens bij Schijfbeheer. Daar zie je alle harde schijven die in of met de PC verbonden zijn. Als hij aan het formateren is moet je daar daar ook zien.

Start --> Uitvoeren --> type in: compmgmt.msc en druk op OK.

Daar kun je ook een schijf formateren. Formateren kun je ook rechtstreeks vanuit de Windows Verkenner doen en daar heb je op zich geen extra tools voor nodig.

1x met de Rechtermuisknop op de schijf klikken en kiezen voor Formateren.

Als schijfbeheer niets laat zien dan zou ik het process toch stoppen. Hardddisk loskoppelen, PC opnieuw opstarten, Harddisk weer aansluiten.

Daarna schijfbeheer opstarten en eerst de Partitie eens verwijderen en weer opnieuw aanmaken. Daarna nogmaals proberen.

Welk OS gebruik je? [XP, Vista]
Indien Vista, heb je dan servicepack 1 al geinstalleerd?
Normaal zou het in 45 tot 60 minuten gebeurd moeten zijn......

hey bedankt voor de reacties, en tja ik vond het ook te lang duren en heb het pprograma gewoon gesloten en handmatig met win. vista geformateerd

groetjes
basso

Goede raad: als het geen systeempartitie is: steeds snelformatteren (tenzij je echt sterke vermoedens hebt dat er iets mis is) en als je twijfelt achteraf een chkdsk uitvoeren. Snelformatteren is normaal gezien in een minuutje geflikt, op welke schijf dan ook.

Behalve als je schijf tot de nok toe vol zit

Snelformatteren duurt evenlang bij een nokvolle schijf dan bij een lege schijf... (althans geen merkbaar verschil)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan