hoe lang duurt het om een pc te instalren

Status
Niet open voor verdere reacties.
ergens tussen half uur en drie kwartier.
is wel redelijk afhankelijk van de hardware....

Met een Pentium I ongeveer 3 uur met een Core 2 Duo 30 minuten ;)

Met een Pentium I ongeveer 3 uur met een Core 2 Duo 30 minuten ;)

15 min/ 25 min met een Core 2 Duo
en licht eraan welke os
met mijn 3800+ (DualCore AMD) en 1 GB ram installeer ik Xp in 25 minuten

Dan zal ik wel een "tik" hebben -> 1 tot 2,5 dag alvorens de pc is geïnstalleerd. (TS vroeg niet om alleen een OS te installeren)

Laatst bewerkt:
bedankt. is dit ook al met de drivers en zo of alleen windows ?

vandaar de veel langere tijd die ik nodig heb dan de overige posters.

Idd. staat XP of Vista er in een half uurtje op zo op. Maar dan begint het feest pas:

- eerst de chipset drivers
- dan Service Pack Windows
- dan kijken welke hardware nog uitroeptekens etc. vertoont én oplossen
- dan wederom Windows update
- dan m'n Office Suite
- Office update
- internet definitief (mailaccount) inregelen
- anti virus en anti spyware software, inc. updates
- dan hier en daar een enkele game
- dan de brandsoftware en overige videobewerkingstools
- dan de overige nuttige / handige andere software
- dan de hele handel nogmaals maar eens updaten
- dan alle progjes tweaken naar persoonlijke smaak
- dan scannen op spyware / virussen
- schijfopruiming
- Ccleaner
- defragmentatie

he, he, nu is íe eindelijk zo ver dat íe net zo was als de vorige installatie.

20 minuten tot een half uurtje..........? Amme hoela................

Laatst bewerkt:
Varieert hier van 5 minuutjes tot 3 dagen ;)

(terugplaatsen van een image, of het hele OS opnieuw installeren en alles weer aansluiten, installeren en instellen, net zoals pasja dus)

Windows XP op mijn PC? 30 minuten.
Volledige installatie Windows Vista, inclusief drivers, programma's, updates en alle zaken naar wens inrichten: dag of twee.

Je zult iets meer info moeten geven.
Hoezo eigenlijk? PC weggebracht en nog niet terug?

ik wil een pc maken of altans de onderdelen kopen en inelkaar laten zetten maar ik vroeg het me af dan weet ik hoelang dat duurt en hoeveel het gaat kosten.

o en er zit dan een core 2 duo e6850 in weet niet of het daar mee sneller gaat.

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, dat hangt ervan af hoeveel externe software je op het nieuw gebowude systeem wil gaan zetten.

Enige wat je bespaart bij ": zelf samenstellen en laten bouwen" zijn de OS en chipset installatie, maar dat zijn nu net niet de tijdrovertjes.

o en er zit dan een core 2 duo e6850 in weet niet of het daar mee sneller gaat.
Tuurlijk gaat dit sneller dan bij een Pentium III, maar alles heeft nu eenmaal zijn tijd nodig.

Kijk vooral ook naar "mijn systeem" en zie wat voor processor daar inzit.................

Laatst bewerkt:
ja wat moet moet je precies instaleren ik laat het namelijk door een kennis doen.
maar wat moet er minimaal op wat ook niet echt makkelijk is.

Mijn persoonlijke lijstje is denk ik redelijk representatief voor de gemiddelde pc gebruiker. Streep hier en daar wat weg en vul het weer aan met een ander progje en je hebt weer een soortgelijke lijst.

Ik schat in dat mijn persoonlijke installatie er één is uit de categorie : "Tros-familie", oftewel ik denk dat velen een soortgelijke software configuratie zullen hebben.

- dan scannen op spyware / virussen

Hier nog even een aanvulling op: vaak hoor ik "wat een onzin, ik heb net een nieuwe installatie". Om twee redenen moet je dit toch doen:
1. Stel dat je toch iets van internet gedownload hebt wat niet in orde is. Dan ontdek je dat beter meteen dan pas na een langere tijd.
2. (Belangrijker) Scanners werken op basis van verschillende detectiemethoden. Één daarvan is controleren of een bestand gewijzigd is sinds de laatste scan. Om dat te kunnen doen moet het systeem wel weten hoe het bestand er oorspronkelijk uit zag.
Door een volledige systeemscan te doen na je installatie 'weet' je virusscanner hoe de bestanden er uit horen te zien, zodat eventuele virussen beter herkend zullen worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan