Hoe lang duurt het voordat een harddisk van 1 TB is geformateerd in een NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

datkomtervan

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2012
Berichten
22
Hallo allemaal,
Ik had een klusje gedaan en kreeg na afloop van de mensen een doosje van de mensen met een NAS van Buffalo, ( type LS-WXL Linkstation) nou had ik eerlijk gezegd nog nooit van het merk gehoord maar toch vond ik het interessant om ook maar eens een netwerk aan te leggen, ik kan aardig overweg met electronica en computers maar ik had mij met netwerk nooit echt bezig gehouden, enfin, het apparaat zat nog keurig in het doosje ALLES er bij , Kabels , software enz. ik op advies van 1 van de Helpmij leden een HD van 1 Tb geschikt gemaakt voor de NAS, in slot 1 gestoken aangesloten op mijn netwerkaansluiting van mijn computer, software geïnstalleerd, maar wat er ook gebeurde GEEN nas zichtbaar in mijn computer, het vreemde was dat hij ook bij het zoeken van de NAS-software GEEN linkstation zag, ik vraag mij af ( dat is mijn eerste vraag) of die pas zichtbaar word als hij de schijf heeft geformatteerd, en mijn tweede vraag is ook , hoe lang duurt het voordat hij die heeft geformatteerd? Kan iemand mij helpen / adviseren.
Alvast bedankt
James
 
Beste datkomtervan,
Je kan niet overal verstand van hebben. Lees de pagina eens door met de veel gestelde vraag: "hoe sluit ik een TeraStation of LinkStation direct op een PC aan. Dit zijn de basics. Hieronder de link en de tekst ervan. Let dus op de laatste twee alinea's.

http://en.faq.buffalo-global.com/app/answers/detail/a_id/14140/p/31,33,544

1- Connect the Ethernet cable from PC LAN port to the NAS device.

2- launch NasNavigator and click Refresh.

NasNavigator will proceed by setting up Automatic IP.

The device and Client PC will be assigned an IP using UPnP "AutoIP" setup.

You can access the device by right click on the device icon and from the context menu select "Open Web Setting" or "Browse Share" .

1 > Leave your PC adapter setting in DHCP client mode : Obtain IP automatically.
You can check adapter setting :

2 > a. on Windows Right-Click on Ethernet adapter (usually Local Area Connection) and choose properties.
b. Under "Components Used By This Connection", double-click on [Internet Protocol (TCP/IP)]. leave it as Obtain IP automatically.

Een lijst van veelgestelde vragen over LS-WXL/R1 serie.
http://en.faq.buffalo-global.com/app/answers/list/p/31,33,544
 
Dank je wel voor het antwoord

Het antwoord was duidelijk en heb het gevolgd maar het wil niet lukken, ik heb zonealarm uitgeschakeld, (werk met windows 8)
uiteindelijk een vriend van mij gevraagd , en die nam zijn Synoligy (DS 212j) mijn HD er in (helemaal leeg) , aangesloten op mijn netwerkaansluiting en.......
het werkte gelijk.!! dus denk ik dat die Buffalo defect is , ik ga hem maar laten maken, vind het zonde om dat niet te doen want het blijkt dat er nog garantie op is, dus we zullen wel zien hoe dat gaat lopen.
In ieder geval bedankt voor de bruikbare reactie
groetjes
James
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan