Hoe lang duurt het voordat Windows XP Pro klaar is met controleren van de hardware?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirandaonline

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Berichten
725
Ik ben bezig om op de computer van mijn moeder Windows XP Pro te installeren, maar het wil niet lukken.

Ik heb de harde schrijf geformateerd en de bios zo ingesteld dat de computer als eerst naar de CD-Rom speler kijkt.

De computer start op en spreekt de CD-Rom speler aan en gaat aan het werk.

Ergens in het begin gaat hij de hardware controleren en gaat het beeldscherm op zwart. Ik krijg het idee dat het apparaat dan niks meer doet of moet ik heeeeeeeel lang wachten?

Het is een Caleron 400 MHz met 128 mb geheugen en 6 Gb hardeschijf.
 
Je systeem is eigenlijk erg krap om er WinXp op te zetten.:(
Je geheugen zou 256mb moeten zijn, dan nog is de rest krap.
 
Waarschijnlijk moet je je bois updaten, maar om eerlijk de waarheid te zeggen zou ik op die machine geen Win Xp installeren wat daar is tie eigelijk te traag voor en zit er te weinig geheugen in.
 
Ik ben wel eens een pentium 2 tegen gekomen die op 266 MHz draaide, niet dat hij veel aan kon, maar dat hoeft ook niet.

128 mb zou toch voldoende moeten zijn.

Kan ik Windows XP Pro ook over windows 98 se plaatsen?

Zo ja, hoe?

Wat de HD bestreft, hij mag best de helft gebruiken, de andere heft wordt toch bijna niet gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat daar een beetje te streng naar gekeken wordt.. Ik heb ook een P 2'tje die op XP draait(400 MHZ, 128 MB).

Draait ook goed, maar ik kan niet meer doen dan msnnen, internetten en muziek luisteren..
 
en de harde schijf is ook een beetje aan de krappe kant
 
Geplaatst door Mirandaonline

Het is een Caleron 400 MHz met 128 mb geheugen en 6 Gb hardeschijf.
Zelf heb ik een 300 MHz pc met een intern geheugen van 64 MB, op die pc draait XP al jaren als een trein. Je pc heeft qua intern geheugen 2x zoveel als die van mij. Die pc van jou zou dus heel makkelijk xp kunnen draaien.

Probeer je cd even schoon te maken voordat je xp installeert. Of een copie van een kennis/vriend even te lenen.

Dennis.
 
Pc met een 300 MHz-processor of hoger; 233 MHz minimaal benodigd (enkel- of tweevoudig processorsysteem); Intel Pentium/Celeron-familie, AMD K6/Athlon/Duron-familie of compatibele processor aanbevolen
128 MB RAM-geheugen of hoger aanbevolen (64 MB minimaal ondersteund, mogelijk beperkte prestaties en minder functies)
1,5 GB vrije schijfruimte
Super VGA-monitor en -beeldschermadapter met een resolutie van 800 x 600 of hoger
Cd-rom-station of DVD-station
Toetsenbord en Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat
 
Hij staat er na 10 maal proberen eindelijk op, maar heb problemen met afsluiten. Hij sluit softwarematig keurig af alleen wil de computer zelf niet uit gaan, ook niet handmatig, maar alleen via de stekker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan