hoe lang gaat een tablet mee?

• Onderwerp starter Onderwerp starter kip30
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kip30

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Hallo,

Ik heb een Asus Transformer TF300T. Mijn vraag was hoe lang zo'n tablet mee gaat?

Kees

Valt niet te zeggen. Hardware kan vanzelf stuk gaan, maar je kan ook zelf een "ongelukje" ermee hebben.

@kip30, op bijvoorbeeld het forum van het tv programma Kassa wordt veel gespeculeerd over de levensduur die apparaten geacht worden te hebben. Ik vind dat een beetje juridisch ge-poe-ha en wel vanwege de volgende reden: het is vaak een kwestie van domme pech of iets kapot gaat of niet binnen de verwachte levensduur. Het ligt er ook aan of een apparaat heel intensief gebruikt wordt en hoe het klimaat is waar het staat. Er zijn mensen die hun mobiel bijvoorbeeld ook in de douche gebruiken maar je kan je afvragen of dat vanwege de hoge luchtvochtigheidsgraad wel mogelijk is. Computers waarop heel intensief gegamed wordt en sneller hogere (maar nog wel acceptabele) temperaturen bereiken tijdens het gamen hebben ook meer kans op hardwareproblemen door slijtage. Er zijn zoveel omstandigheden te bedenken, intensief gebruik, klimaat, de kwaliteit van het merk, de omstandigheden waarin het product gemaakt is en het lot, waardoor een product soms wel lang mee gaat of soms niet lang meegaat. Elektronica kan heel snel kapot gaan en de tablets die nu gemaakt worden zijn heel recent, niemand kan nog voorspellen of die gemiddeld 5 of 10 jaar meegaan.

Heel erg bedankt allemaal!
Het is blijkbaar niet zo goet te voorspellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan