Hoe? Laptop en 2 x TFT scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

mennodh

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2007
Hulp gevraagd! Hoe? Laptop en 2 x TFT scherm Identiek beeld? Lukt niet.

Hallo beste mensen,

Ik heb een laptop dat op 2 TFT schermen moet worden aangesloten. Ik wil op die 2 schermen een identiek (bureablad of programma) beeld hebben en op beide schermen kunnen werken. Het is geen ramp als ik maar op 1 scherm (b.v. van de laptop zelf) kan werken. Als het 2e beeld maar een kopie is van mijn laptopbeeld en daarop precies is te volgen wat ik doe. De veranderingen moeten dus op beide schermen te zien zijn. Mijn laptop heeft een analoge en digitale uitgang.

Heb ik hiervoor een speciaal kastje nodig?

Als iemand hier een sluitend antwoord op heeft, enorm bedankt!!

Groetjes

Laatst bewerkt:
ik weet het niet zeker of dit een gepaste antwoord op jouw vraag is maar bij mijn stage werken ze met terminals.
En daarbij heeft de gebruiker een normale beeldscherm voor zich en aan de terminal is een laptop aangesloten, als je dan naar de laptop kijkt zie je precies hetzelfde als op de normale beeldscherm.

Laatst bewerkt:
Welke terminal, specifieker a.u.b.

Is dat niet gewoon op te lossen met een kastje? Een terminal is een erg dure ingreep voor een fysiopraktijk. Het is de bedoeling dat de training op beide schermen is te zien.

edit: laat maar, niet meer van toepassing :)

Laatst bewerkt:
Maar de laptop heeft geen signaal voor het scherm dat IN een kast komt. Dat is intern geregeld, toch? Moet die dan op de externe video analoge plug worden gezet?

het is een klein "ding".
Je pakt de laptop en zet de achterkant van de laptop vast in die terminal.

die terminal lijkt op een toner zegmaar. Ik zal het aan mijn stagebegeleider vragen en zodra ik er meer over weet zal ik het hierbij zetten.

De openingszin van de TS'er was: "Ik heb een laptop dat op 2 TFT schermen moet worden aangesloten".... dat betekent: kastje
Als je één scherm wilt aansluiten en het tweede scherm is het eigen scherm van de laptop, dan is het zoals Jelly zegt.... dan houd je die € 138 in je zak...

Ik denk dat SKVR een "docking station" bedoelt?

Laatst bewerkt:
De openingszin van de TS'er was: "Ik heb een laptop dat op 2 TFT schermen moet worden aangesloten".... dat betekent: kastje
Als je één scherm wilt aansluiten en het tweede scherm is het eigen scherm van de laptop, dan is het zoals Jelly zegt.... dan houd je die € 138 in je zak...

Ik denk dat SKVR een "docking station" bedoelt?
Ja, die bedoel ik en die ziet er ongeveer zo uit:
(alleen dan iets groter en breeder)

142.jpg

EN ALS JE DAN JE LAPTOP EROP AANSLUIT ZIET HET ER ONGEVEER ZO UIT:

multiFuncDockingStn.jpg

Laatst bewerkt:
Je kan toch ook gewoon een TFT kopen, die als 2e monitor aansluiten en instellen dat die het beeld kloont?
Of denk ik nu te simpel? Dit werkte bij mij thuis wel altijd met een pc en tv/andere monitor.

Je kan toch ook gewoon een TFT kopen, die als 2e monitor aansluiten en instellen dat die het beeld kloont?
Of denk ik nu te simpel? Dit werkte bij mij thuis wel altijd met een pc en tv/andere monitor.

Zoals ik begrijp wil de TS mbv zijn laptop 2 externe schermen aansturen. Dus zijn dus in totaal 3 schermen.:)

Zoals ik begrijp wil de TS mbv zijn laptop 2 externe schermen aansturen. Dus zijn dus in totaal 3 schermen.:)

Het is geen ramp als ik maar op 1 scherm (b.v. van de laptop zelf) kan werken. Als het 2e beeld maar een kopie is van mijn laptopbeeld en daarop precies is te volgen wat ik doe. De veranderingen moeten dus op beide schermen te zien zijn.

Uit dit stukje maak ik op dat het oké is om met én het laptopscherm te werken én een TFT scherm. Dit zou dus het aanschaffen van 1 extra scherm (ipv 2) betekenen.

Je kan het inderdaad op 2 manier lezen.. en mochten er extra (TFT-)schermen nodig zijn, zal mijn voorgedragen oplossing niet werken nee :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan