hoe link maken met flash movie naar andere site?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jezebel

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
Berichten
35
hoi, ik heb een flash movie gemaakt waarbij als je erover zou gaan met de muis en dan er op klikt doorverwezen wordt naar een andere site. ik wilde het proberen met het on release ,get url... commando maar dat on release commando werkt blijkbaar enkel voor buttons.
het is eigenlijk bedoeld als banner

kan iemand me raad geven ?
 
Idd, de klikcommando's gaan enkel met buttons...

Ik ga er vanuit dat je nu een flashanimatie gemaakt hebt met een tijdslijn en een aantal frames ed...
Wat je nu moet doen is gewoon al je frames selecteren -> rechtermuisknop -> copy frames.
Maak een nieuwe movieclip aan en in de tijdslijn van je movieclip doe je rechtermuisknop -> paste frames.
Ga nu terug naar je 'hoofdtijdslijn' verwijder al je frames zodat je nog maar enkel je eerste frame over hebt...
Verwijder alles in je scherm zodat je een leeg scherm hebt, en plaats nu je movieclip op je tijdslijn.
Als je nu afspeelt zal hij normaal gezien de animatie moeten laten zien zoals het daarvoor was.
Klik je movieclip aan en doe F8 en maak er een button van.
Bij actions van je button zet je dan
on (press) {
getURL("http://www.websiteadres.be,"_blank");
}
exporteer je flashmovie...

Wat je nu gedaan hebt is een button gemaakt met daarin een movieclip.

mvg

Gerry
 
hey gerry

dank je voor de reply maar maar is er geen andere manier om dat te doen , t lijkt me zo omslachtig.

het probleem is dat men animatie uit meerdere layers bestaan, kan je dan zo een button maken ?

kan je niet gewoon een movie clip maken die transparant (alpha =0) is en die dan over je animatievlak zetten en dan dus dat commando get URL... want bij movieclips doet hij bij wel blijkbaar het commando on release...
 
Heb het even uitgetest, en idd dat werkt ook
Dus bovenaan een layer bijvoegen, daar een movieclip met alpha 0 en je klikcommando erin zetten...

Goed gezien...

Greets

Gerry
 
ik heb nu ff een ander probleempje , ik wil men animatie in dreamweaver zetten maar als ik em in dreamweaver importeer dan doet die link het niet. er komt wel een handje over de animatie maar als ik er op druk dan doet hij niks meer .
Moet ik in men commando nog iets invoeren of bij mijn publish settings nog iets wijzigen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan