hoi,
mijn vraag is dus hoe ik kan inloggen als "root" met linux?
ik heb een opstart-cd van linux dus heb helemaal niets van linux geinstalleerd want dat kan niet.
ik kan namelijk niet meer de computer starten met windows (krijg steeds voordat windows opstart foutbericht met blauw scherm dus ik moet de harde schijf wissen en dan opnieuw windows erop zetten)
Als ik de pc uitzet moet ik dus wel weer alle instellingen die ik heb gedaan heb in linux opnieuw doen als ik de pc dan weer aandoe dus dat is best lastig.
Maar ik kan wel nog bij mijn bestanden komen via deze cd van linux
en ik wil de belangrijke bestanden op cd zetten maar ik moet ingelogt zijn als "root" gebruiker (dat is volgens mij hetzelfde als administrator) anders kan ik niet cd's branden met > K3B <
Ik krijg steeds bericht dat ik als root moet inloggen als je wilt cd's branden en ik kan ook niet anders omdat de knop "burn" is vergrendeld.
Dus wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe ik dan inlog als root??

alvast bedankt he
mijn vraag is dus hoe ik kan inloggen als "root" met linux?
ik heb een opstart-cd van linux dus heb helemaal niets van linux geinstalleerd want dat kan niet.
ik kan namelijk niet meer de computer starten met windows (krijg steeds voordat windows opstart foutbericht met blauw scherm dus ik moet de harde schijf wissen en dan opnieuw windows erop zetten)
Als ik de pc uitzet moet ik dus wel weer alle instellingen die ik heb gedaan heb in linux opnieuw doen als ik de pc dan weer aandoe dus dat is best lastig.
Maar ik kan wel nog bij mijn bestanden komen via deze cd van linux

Ik krijg steeds bericht dat ik als root moet inloggen als je wilt cd's branden en ik kan ook niet anders omdat de knop "burn" is vergrendeld.
Dus wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe ik dan inlog als root??

alvast bedankt he