hoe los ik dit op ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hpat

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2001
Berichten
188
Hallo,

Mijn schoonzusje had een probleem met haar geluid.
Gelukkig hadden wij nog een nieuwe soundcard liggen:pCI soundcard sc4000.
Deze erin gezet en geinstalleerd. Nu komt het, tijdens de installatie vroeg hij een paar keer om de windows98 SE cdrom. Deze blijkt mijn schoonzusje dus nergens meer te kunnen vinden. Ik had wel mijn wind 98 cdrombij, dus die maar gebruikt.
Ook vroeg hij omde bestanden als4000.sys en als4000.cab Deze stonden niet op de cdrom, dus die bestanden heb ik maar overgeslaan. Alles werkte prima toen ik naar huis ging. Maar toen ze haar computer uitdeed en daarna weer opstartte, en vervolgens een mp3 af wilde spelen, kreeg ze de volgende foutmelding:
mixer device can not be found, program will be terminated. Is er een manier om dit op te lossen zonder dat ze de cdrom van windows 98 SE nodig heeft ?
Bij voorbaat mijn dank !
 
Bedankt voor de snelle reactie, ik heb de driver al gedownload.....en wat nu ?
En lost idt het probleem van de mixer ook op denk je ?
 
Tja even langsgaan met een 98SE instal-disk.
Hier heb je de driver voor die pci sc4000 in de bijlage.
 

Bijlagen

  • sc4000.zip.zip
    16,2 KB · Weergaven: 17
Ik denk dat je de drivers voor 2000 hebt toegevoegd. Een link naar de site met drivers is er al.
 
Geplaatst door hpat
Bedankt voor de snelle reactie, ik heb de driver al gedownload.....en wat nu ?
En lost idt het probleem van de mixer ook op denk je ?

Even dat zipje uitpakken en op het moment dat er om die bestanden gevraagd worden bladeren naar de locatie waar je ze uitgepakt hebt.

In het configuratiescherm > multimedia kun je de mixer aan of uitvinken.
 
Ik denk dat je de drivers voor 2000 hebt toegevoegd. Een link naar de site met drivers is er al.

Ja jij was eerder, neem me niet kwalijk.
 
snap het even niet meer.......
ik kreeg de link naar die driversite....heb ik gedownload....als4000 drivers voor windows 98......maar er zit een heleboel in die map...ook een set up......het bestandje wat hierboven gedownload kan worden bevat alleen maar 2 bestanden.....wat moet ik nu hebben ? (ik ben een echte dombo, ik weet het )
 
Nou volgens Tiborv is die setup het juiste bestand. Ik had je de ontbrekende bestanden gestuurd. Maar de juiste weg is volgens mij gewoon die driver opnieuw te installeren met behulp van de driver die je hebt of die je hier aangeboden hebt gekregen en dan met de juiste instal-cd van Win98SE erbij. Dan heb je geen probleem lijkt mij. Het probleem is begonnen toen je de verkeerde instal-cd gebruikte want toen heb je bestanden overgeslagen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan