Hoe los ik dit op

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
als ik een formulier heb met daarin een sub form en via de pijltjes van formulier door de database stap zie ik bv drie keer zelfde formulier.
dit komt om dat in de subform dus drie gegevens staan.
hoe kan ik het zo zetten dat hij echt alleen maar via de formulier stapjes maakt en geen rekening met de gegevens in de subform.

hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel .

Ik snap wel wat je ziet, maar niet helemaal hoe het komt. Normaal gesproken zou je van een subformulier een doorlopend formulier maken, en heeft dat subformulier eigen navigatieknoppen. Het hoofdformulier bevat als het goed is maar één record(groep), dus als je naar het volgende/vorige record klikt met de navigatieknoppen moet je naar een ander record gaan.
Dus als dat niet het geval is, heb je de verkeerde query gemaakt onder het hoofdformulier. Dan moeten er in die query dus ook herhalende records voorkomen, anders kan dit helemaal niet. En je subformulier moet natuurlijk wel goed gekoppeld zijn aan het hoofdformulier.

als ik nu van het veld een doorlopend wil maken geeft die aan dat dit niet kan door een active x bestand .
helpt dit jouw.

Dat van dat veld dat snapte ik al wel, maar dat van dat activeX element niet. Tenzij je iets onhandigs in de detailsectie hebt gezet dat géén veld is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan