• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe maak ik een aktie lijst aktief in mijn planner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacob35

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2006
Hallo en goedenavond,

Ik heb een 4 weekplanning gemaakt in excel 2000
De bedoeling is als volgt als ik bijvoorbeeld in werkblad wk1 nummer 150 in cel D4 invoer dan zou in cel E4 automatisch Vakantie komen te staan. want deze zouden uit de aktielijst geselecteerd moeten worden respectievelijk Cel B152 en Cel C152.

Voorbeeld situatie 2
bijvoorbeeld in werkblad wk1 nummer 26 in cel J6 invoer dan zou in cel K6 automatisch School dag komen te staan. want deze zouden uit de aktielijst geselecteerd moeten worden respectievelijk Cel B28 en Cel C28. :confused:

Ik heb echt geen enkel idee of dit uberhaupt mogelijk is, maar hetzelf voor elkaar krijgen lukt me niet. Ik heb dan ook niet de juiste dingen kunnen googlen.:mad::confused:
Bekijk bijlage planner 1.xls

Beste Jacob35 ;)

Een eerste aanzet.

Tabblad WK1 is gedaan.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Beste Emil S ;)

in cel E4 de formule:

Code:
=ALS(D4="";"";VERT.ZOEKEN(D4;aktielijst!$B$3:$C$152;2;WAAR))

Hopelijk bedoel je dit:

Code:
=ALS(D4="";"";VERT.ZOEKEN(D4;aktielijst!$B$3:$C$152;2;[COLOR="red"][B]ON[/B][/COLOR]WAAR))
WAAR is niet de exacte overeenkomst
ONWAAR is wel de exacte overeenkomst.

Groetjes Danny. :thumb:

Mag ik mijn hartelijke dank uitspreken voor de vlotte beantwoording van mijn vraagstuk. Ik moest nog wel even stuntelen maar het is uiteindelijk toch gelukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan