Hoe maak ik een enquete formulier in Word 7

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ri@
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ri@

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2000
Hallo,
Ik heb een invulformulier gemaakt in word wat ik per e-mail wil versturen. Achter elke vraag heb ik van die hokjes gezet om aan te kruizen. Nu is mijn vraag hoe krijg ik die kruisjes IN die hokjes?
Weet iemand raad?

Eerste vraag: hòe heb je die hokjes gemaakt.

Tweede vraag: is het de bedoeling dat de antwoorden per email terugkomen?

Hokjes:
Als je die hokjes hebt gemaakt door een 'hokjes-symbool' neer te zetten,
dan krijg je daar dus nooit een kruisje of een vinkje in
want dat hokje zelf is niet invulbaar.

Suggestie:
maak een tabel
waarbij je aan de linkerkantkant één kolom maakt met de enquetevraag
en aan de rechterkant één lege kolom waarin mensen een antwoord kunnen zetten
OF
aan de rechterkant twee kolommen (resp. JA en NEE) waarin ze in de goede kolom een X kunnen invullen.

Wat je ook kunt doen is een Excel-bestand gebruiken
dat je zo ontwerpt dat er een kolom ontstaat met cellen waarin de antwoorden moeten komen.
Die cellen kun je dan een rand geven en zo ontstaat ook een (invulbaar) hokje.

Hartelijk dank voor je uitleg, ik ga er mee aan de slag. Ik had dit ook kunnen bedenken, maar ik dacht dat er een kant en klare oplossing voor zou zijn.

Die is er ook wel (enigszins). Je kunt via de optie Formulieren selectievakjes maken. Die zijn door de ontvanger aan- of uit te zetten. Dus niet met x-jes werken in een tabel, dat is een beetje onzin. Voor open tekstvragen gebruik je dan een tekstvak. Eventueel, om het nog mooier te maken, kun je nog keuzelijsten maken waaruit iets geselecteerd kan worden, zodat je ook meerkeuzevragen kunt gebruiken.
Vervolgens beveilig je het formulier (met wachtwoord uiteraard) zodat de ontvanger alleen de antwoordvakjes kan gebruiken, en niks kan veranderen aan de tekst in het formulier zelf.

De vraag 'Wat ga je doen met de ontvangen enquêtes' blijft wel relevant, want je moet uiteraard weer iets gaan doen met de antwoorden. Dat is op zich ook nog wel te automatiseren, want alle tekstvakken, selectievakjes en keuzelijsten hebben een bladwijzernaam, en op basis daarvan kan je de gegevens weer uitlezen, en in (bijvoorbeeld) een database of een Excel bestand opslaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan