hoe maak ik een intro banner

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceejay86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
Ik ben echt een leek op het gebied van flash enzo. Maar ik vroeg me af hoe je een banner net als bijv. www.freerecordshop.nl kan maken. Deze die 4 verschillende plaatjes laat zien en de klant zelf kan laten kiezen om het opnieuw te bekijken / pauzeren of door te klikken.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hoe zoiets moet en hoe zo'n animatie überhaupt genoemd wordt.

Dat is in principe vrij simpel :)

De afbeeldingen stop je gewoon in 1 MovieClip en die zet je op de stage. Je moet vervolgens meteen de stop() functie van de MovieClip aanroepen zodat hij op het eerste plaatje blijft staan.

Vervolgens maak je die 4 knopjes, geef je ze allemaal een eventListener en zeg je op knopje 1 MovieClipNaam.gotoAndStop(1), op knopje 2 MovieClipNaam.gotoAndStop(2), etc.

Als je enkele Flash tutorials voor beginners doorneemt moet je al genoeg kennis hebben om dit te kunnen maken denk ik zo :) Maar als je wilt kan ik je ook een opzetje geven hoor :thumb:

Bedankt voor je reactie.

Als het een kleine moeite is om een opzetje voor me te maken, heel graag!

Ik ben iets te enthousiast geweest, en heb het helemaal afgemaakt :P

Download het zipje hier.

Je hoeft geen enkele actionscript code meer te bewerken bij deze versie :) Je opent gewoon de .fla, stopt plaatjes in de movieclip 'Afbeeldingen' en laat de code al het werk doen! ;)

Als je de knoppen wilt veranderen qua uiterlijk is dat natuurlijk ook geen probleem, mits je de instance name van het tekstveld maar intact laat en de afmetingen niet drastisch gaat veranderen. ;)

Er zit nog wel één foutje in: als je met je muis over de cijfers gaat dan gooit Flash een error naar je toe. Dit zie je echter niet als het eenmaal op een webpagina staat, en voor de functionaliteit maakt het niet uit :)