• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe maak ik een menu in excel??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jawad1

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2011
Goede dag,

ik heb de volgende vraag:

ik ben aan het proberen om een nieuwe financiele maandrapportage in elkaar te zetten.

Nu heb ik in excel alle benodigde gegevens van alle vestigingen In 1 tablad gezet. Voor elke vestiging is een gegevenstabel gemaakt

Maar nu wil ik het volgende :

in een nieuw tablad moet een menutje ofzoiets komen waarin je een keuze kunt maken voor welke vestiging je de cijfers wilt zien. De gegevens zouden dan in dat tablad zichbaar moeten worden

kan dit? zoja hoe???

alvast erg bedankt

probeer een voorbeeld bestandje te plaatsen met fictieve gegevens
en kijk alvast eens naar de formule verticaal zoeken ook op dit forum

het verschil is dat ik echt tabelen heb

vestiging a begr. 2011 prog. 2011 begr. Sep feit sept.
Totaal personeelskosten 56,9% 71,7% 56,9% 62,3%
Totaal huisvestingskosten 12,1% 15,0% 12,1% 15,7%
Totaal verzorgingskosten 2,8% 3,0% 2,8% 3,0%
Totaal vervoermiddelen 0,0% 0,0% 0,0% 0,0%
Totaal kantoorkosten 0,5% 0,6% 0,5% 0,0%
Totaal algemene kosten 0,0% 0,0% 0,0% 0,0%
Totaal projecten 0,0% 0,0% 0,0% 0,0%
Totaal afschrijvingslasten 4,8% 4,5% 4,8% 4,6%
Totaal financiële baten en lasten 0,0% 0,0% 0,0% 0,0%
TOTALE KOSTEN 77,1% 94,8% 77,1% 85,6%
Overhead 20,0% 22,5% 20,0% 23,2%
RESULTAAT NA DOORVERDELING 2,9% -17,3% 2,9% -8,8%

zoiets zijn de gegevens per vestiging ongeveer

Laatst bewerkt door een moderator:
Jawad
zonder een voorbeeld (waarmee ik mischien tot een goed antwoord zou kunnen komen) gaat me het niet lukken
wellicht dat er nog iemand anders reageerd

Ik zou graag willen dat de tabellen die onder elkaar staan in een apparte tablad gekozen kunnen worden door middel van een menutje

iemand enig idee?

Ik heb werkelijk geen idee wat voor soort menu je bedoeld. Waar je wat aan zou kunnen hebben misschien zijn validatielijsten.

Maak voor elke vestiging een bereiknaam aan, valideer op vestiging en daarna op welke kosten. Met vert.zoeken of index/vergelijken krijg je dan de rest boven water.

Succes,

Ik heb werkelijk geen idee wat voor soort menu je bedoeld. Waar je wat aan zou kunnen hebben misschien zijn validatielijsten.

Maak voor elke vestiging een bereiknaam aan, valideer op vestiging en daarna op welke kosten. Met vert.zoeken of index/vergelijken krijg je dan de rest boven water.

Succes,

hierbij een link:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-SNBVUPTL7W8F.xlsx

hier staat ook in hoe ik het had bedacht

Wil je dan alleen nog de vraag op opgelost/afgehandeld zetten? :thumb:

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan