Hoe maak ik een netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mokerboy

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
Hallo,

Ik ben nieuw hier dus weet nie precies hoe alles zit enso maarja mijn vraag...

Ik heb thuis 1 pc en 1 laptop staan.. allebei windows xp pro.. en ik heb pas 1 server 2003 enterprice geinstaleerd waar ik later wat dingen mee wil gaan doen..

mijn internetprovider is Chello dus ik heb breedband internet.. ik heb 1 kabelmodem staan met maar 1 RJ45 aansluiting... dus ik kan maar 1 pc op aansluiten...
Mijn vraag is dus wat moet ik kopen om tussen de pc's en de modem neer te zette?
(mijn server die staat niet altijd aan dus het internet hoeft niet rechtstreeks aangesloten te worden om mijn server maar via een kastje.. en mijn vraga is dus welk kastje?)

ik hoop antwoord te krijgen.. alvast tnx;)

groetjes Ray

mag het gwn een normale router zijn of een breedband router want die heb ik ook wel eens gezien...

Het zal een breedband router moeten worden, want ik mag aannemen dat je je ene ip-adres van Chello wilt gebruiken om zowel de W2003 machine als je 'gewone' pc toegang te geven tot Internet (voor updates etc.)

Let op dat je bij de configuratie van de kopen router hoogstwaarschijnlijk het zgn. MAC-adres ("Fysiek adres" van je 'gewone pc', te achterhalen via Start -> cmd.exe /k ipconfig /all) wel zult moeten instellen en activeren bij iets dat Mac-cloning of Mac-spoofing heet. Anders krijg je geen internet.
Zie bijlage voor Fysiek adres / Mac-adres van de netwerkkaart van mijn 'gewone pc', als voorbeeld.

Tijs.

Bijlagen

• fysiek_adres.JPG
    fysiek_adres.JPG
    14,6 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
oke bedankt...

ik zal kijken of t gaat lukken anders vraag k t wel ff;) maar tog bedankt:thumb:

Als voorbeeld van Mac adres cloning de volgende 2 bijlagen:

1. Het fysiek adres / MAC-adres van mijn netwerkkaart
2. Het instellen van Mac-cloning op mijn Linksys breedband router. Ik zou daar dus op Clone drukken en op Save Settings om het actief te maken. Zie dat mijn Fysiek adres en het te klonen adres overeenkomen.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• fysiek_adres1.JPG
    fysiek_adres1.JPG
    56,9 KB · Weergaven: 27
  • mac_cloning.JPG
    mac_cloning.JPG
    64,2 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
hartstikke bedankt.. ik laat t weten als t gelukt is ;):thumb:

Ik vraag mij af waarom jij een server gebruikt voor een laptop an 1 pc.
sluit doe er gwn een router er tussen en stel het mac addres in de router(dit gaat meestal via een HTML bestand. als je hier in wil typ je het ip addres in die je de router gegeven hebt of gegeven is. en een wachtwoord deze staan allemaal wel in het boekje die je krijgt)
Mac addres kun je vinden via start>uitvoeren>CMD en als je dan in de CMD zit typ je ipconfig /all en dan krijg je het mac addres ook wel te zien. en dan kun je gwn via de PC en laptop naar de router met elkaar praten. en heb je ook een netwerk waar je alle bestanden kunt delen. maja je moet zelf maar weten. de Licentie's zijn duur voor Server maja ik denk niet dat je deze koopt.:thumb: suc6 verders hooplijk heb ik je geholpen:thumb:

PS je kunt alles wat hir boven staat ook doen met de server en zo met elkaar kunnen praten;)

ik heb een server omdat ik gwn dingen wil ontdekken enso ik doe ict opleiding dus moet me kennis gwn uitbreiden en dat kan goed als je er zelf mee werkt dus vandaar;)

Hallo,

Ik heb nu de breedband router al enso mijn laptop en Pc die kunnen gwn op internet enso ik heb de maccloning gedaan ze kunnen pinge naar elkaar maar de server die kan dat niet...
hij heeft wel een ipadres enso maar kan nie in de router komen en niet pingen met anderen pc's...
mij server draait op Windows server 2003 enterprice edition

wie kan me helpen?

gr. Reda

Hallo,

Ik heb nu de breedband router al enso mijn laptop en Pc die kunnen gwn op internet enso ik heb de maccloning gedaan ze kunnen pinge naar elkaar maar de server die kan dat niet...
hij heeft wel een ipadres enso maar kan nie in de router komen en niet pingen met anderen pc's...
mij server draait op Windows server 2003 enterprice edition

wie kan me helpen?

gr. Reda

hallo,

een mogelijkheid is dat je je mac adres moet opgeven van je SERVER!
weet niet of je dat al gedaan hebt. Je moet je mac adres invoeren op je router.
maar hoe is je situatie leg ffjes uit hoe je netwerk inelkaar steekt;) misschien kan ik je dan verder helpen:thumb:

Hallo,

Ik heb 1 kabelmodem (chello) die is rechtstreeks verbonden met mijn breedband router.
vanaf die router heb ik 3 pc's aangesloten.. 1 Laptop, 1 PC en 1 server.
de pc en laptop kunnen gewoon in de router komen en op internet, kunnen met elkaar sharen en remote desktop.
de servr die kan dat helemaal niet.. zelfs niet pingen met de router...

ik hoop dat je hieraan wat hebt..

gr. Ray

Als jij een systeembeheerder in opleiding bent, dan hadden we toch nu al wat informatie verwacht. Ik zal zelf de vragen nu stellen:

- Geef ons de ingestelde of (via DHCP) toegediende ip-adressen, subnet, Standaardgateway en de DNS-servers van de 2 pc's en de server. Achterhalen door op elke machine te doen: Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /all

We horen het wel. Probleem lijkt mij dat de server en de 2 pc's niet in dezelfde ip-reeks zitten. We weten dat direct als je ons bovengevraagde informatie geeft.

Succes,

Tijs.

Laptop:
Ipadres: 192.168.0.2
subnet mask: 255.255.255.0
standard getaway: 192.168.0.1
DNS server: 192.168.0.1

PC:
Ipadres: 192.168.0.4

Server:
Ipadres: 192.168.0.5

De server kan niet pingen naar de pc's, en de pc's niet naar de server? Kijk de firewall instellingen na.

Tijs.

Ik heb de firewall nagekeken maar daar lag het niet aan...

ik heb in de hoop dat t werkte de netwerkkaart vervangen... en jawel hij deed het daarna wel dus het lag aan de netwerkkaart..

tog bedankt voor jullie hulp:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan