• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe maak ik een "Run Time Versie" van excelbestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarryBee

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Hallo iedereen.

Ik heb een excel document die ik op diverse computers wil gebruiken. In het oorspronkelijk bestand zijn de werkbalken aangepast met specifieke knoppen e.d.
Het vervelende is dat de instellingen van excel blijven staan en daardoor ze bij andere excel bestanden ook zichbaar zijn. Als ik het oorspronkelijke bestand op een ander PC open, dan zie je de aangepaste werkbalken weer niet.

Wat ik nu zou willen is een soort "Run Time Versie" van het bestand, waarin de door mij gemaakte excel-gebonden aanpassingen automatisch worden geactiveerd als je het betreffende bestand open en excel zijn oorspronkelijke instellingen weer krijgt als je het bestand afsluit. Een bijkomstigheid is dat de instellingen, zodra het bestand geopend is, door niemand, behalve de ontwikkelaar, aangepast mogen worden.

Wie weet hoe dat zit? :rolleyes:

Groeten Harry

Wat je al kan doen is er een invoegtoepassing van maken, een add-in. Die hebben extensie .xla (in versie 2003).

Voor de rest, foeteren met de werkbalken van gebruikers is niet echt "done". Maar met de nodige events (zoals Before_Close en zo) kan er wel degelijk iets gedaan worden ==> Google ;)

Wigi

Wat je al kan doen is er een invoegtoepassing van maken, een add-in. Die hebben extensie .xla (in versie 2003).

Voor de rest, foeteren met de werkbalken van gebruikers is niet echt "done". Maar met de nodige events (zoals Before_Close en zo) kan er wel degelijk iets gedaan worden ==> Google ;)

Wigi

Wim,

Ik heb er meer over gelezen. Wordt een beetje teveel van het goede. Ik heb besloten het met de beschikbare middelen (beveiliging e.d.) de boel in te richten. Gaande weg passen de puzzelstukjes wel in elkaar.

Bedankt voor je tijd :thumb:

Groeten Harry

Dat is een wijze beslissing.

Beveiliging in Excel is niet waterdicht om het met een understatement te zeggen, maar alles hangt af waarvoor de toepassing dient. En dan kan het best wel meevallen.

Groeten,

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan