hoe maak ik een "sc.exe main.cpp" bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

matmas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mei 2008
Berichten
4
Hoi ik ben met c++ begonnen, ik gebruik een cursus die zegt dat je een "sc.exe main.cpp" bestand moet maken om een main.exe bestand te krijgen. Daarnaa staat er als je niet weet hoe dit moet download dan dit bestand en dan zit onder de tekst dit bestand een niet werkende link kan iemand mij helpen om of een goede link te vinden of zoon "sc.exe main.cpp" bestand te leveren?


Ps. http://www.sitemasters.be/?pagina=tutorials/tutorials&cat=9&id=126 is de cursus waar ik mee bezig ben

je kan me maile onder matmas_4@hotmail.com of gewoon ff hier antwoorden.
 
Er wordt in die tuturial ook de c++ compiler genoemd die hij bij zijn instructie gebruikt (namelijk de Mars compiler, link: hier).
Gebruik jij diezelfde c++ compiler? Indien niet, dan kan het zijn dat het commando sc.exe helemaal niet op jou van toepassing is, en je dus een manier in de door jou gebruikte compiler moet vinden om het bestand te compileren.

Tijs.
 
ja ik heb inderdaat de Mars compiler gedownload

ik heb ook precies de informatie van het scherm gevolgd maar ik snap dat "sc.exe main.cpp" nog steeds niet

ik hoop dat je me kunt helpen want ik heb het ook al met visual studio c++ 2008 geprobeert maar die kon geen .exe bestanden maken of zo ik snapte dat niet dus ging ik op zoek naar een nieuw uitleg van c++ en toen vont ik deze

he thanx voor je snelle antwoord
 
sc.exe main.cpp betekent blijkbaar dat sc.exe (=compiler) wordt aangeroepen met als parameter jouw main.cpp bestand (=het bestand met de C++ programmeercode erin).

Kijk eens na op je computer waar sc.exe staat op je c-schijf (Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /a /s c:\sc.exe)

Ga dan naar die map, kopieer main.cpp in die map, en doe dan:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k cd /d "de_map_waar_sc.exe_staat"
sc.exe main.cpp

Succes,

Tijs.
 
Ik denk het bestand gevonden te hebben maar als ik dan je aanwijzingen volg werkt het niet ik krijg zoon opdrachtprompt scherm met pad kan niet gevonden worden

jmmr maar ja
 
Ik denk het bestand gevonden te hebben maar als ik dan je aanwijzingen volg werkt het niet ik krijg zoon opdrachtprompt scherm met pad kan niet gevonden worden

jmmr maar ja

Let erop dat je ook de "-tekens meeneemt in de commandoregel, anders kom je niet in de juiste map uit.

Dus stel dat sc.exe gevonden wordt in de map C:\Program Files\Mars Compiler\Bin
dan wordt het: Start -> Uitvoeren -> cmd /k cd /d "C:\Program Files\Mars Compiler\Bin"
Je zit dan meteen in een commando venster in de juiste map voor sc.exe, waar je main.cpp als het goed is dus al naar toe gekopieerd hebt. In het commando venster dan doen:
sc.exe main.cpp

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan