Hoe maak ik een sjabloon in Word?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marianseltje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2003
Ik wil voor het maken van contracten sjablonen maken in Word, waarbij ik standaard artikelen typ, en de mogelijkheid heb om een artikel in te voegen of weg te laten, waarbij de nummering van de kopjes automatisch wordt aangepast, plus de nummering van de verwijzing naar andere artikelen, binnen de artikelen. Ook moet het mogelijk zijn om een invoerveldje naam, adres, koopsom, enz. te maken zodat dat elke keer in 1 vast veld wordt ingevoerd en vervolgens overal in het contract wordt aangepast. Ik ben jurist. Iemand een idee hieromtrent?

Je moet werken met invulvelden.
Klik op beeld, werkbalken, formulieren. Je kunt nu vakjes plaatsen in een document waar je met F11 als je het doc. niet beveiligt of met Tab als je dit wel doet, direct naartoe kunt springen.

Verder kun je hier keuzelijstjes mee maken (moet je wel beveiligen door op het slotje te klikken). Nadeel is dat je dan o.a. geen spellingcontrole meer hebt.

Met ref velden kan je de tekst die je 1 x hebt ingevoerd op verschillende plaatsen terug laten komen.
(staat onder invoegen veld, koppelingen en verwijzingen). Je moet dan wel eerst de tekst die je wilt terug laten komen voorzien van een bladwijzer. (Selecteer de tekst en kies invoegen bladwijzer en geef deze tekst een logische naam).

Verder kan je werken met opmaakprofielen waar je de auto. nr in opmaakt.

Misschien heb je ook nog iets aan kruisverwijzingen. (je kunt dan in de tekst zetten zie........ op blz......)
Op het moment dat de tekst op een andere pagina komt te staan wordt dit automatisch aangepast.

Maak je basisdocument zoals je het hebben wilt en klik op bestand opslaan als en kies bij bestandstype: Documentsjaloon. Het document wordt nu automatisch in de map geplaatst waar de sjablonen staan. Als je het document wilt gebruiken klik je op bestand nieuw.

Succes!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan