hoe maak ik een thuis netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

Ik neem aan dat Bizid je Vista-machine is ?

Zo ja, hoe ziet je netwerkcentum op die Vista-PC eruit ?

Staat daar: netwerkdetectie, bestanden delen, openbare mappen delen(ww. vereist), printers delen, met ww. beveiligd delen allemaal op groen ?

Log je op beide PC's in met dezelfde gebruikersnaam + ww. ?

Ben je eigenaar van de mappen die je wilt delen ?
http://www.vistainfo.nl/vista_workshops/vista_workshops/word_zelf_de_baas_over_windows_vista.html

Is je evt. firewall juist geconfigureerd of uitgeschakeld ?

Greetz,

Harry.

@Harry,

De topic is gestart door Gangkill die inderdaad een Vista en XP PC heeft.:)
Ondertussen heeft Karimbizid ingebroken op het topic :mad: met een vergelijkbaar probleem. Echter, hij heeft 2 XP PC's.

En zoals jij terecht aangeeft zijn er juist op dit gebied nogal verschillen tussen XP en Vista.:(

En dan is de verwarring duidelijk!:D

Ron

naamloosle7.jpg

zo ziet het er uit bij xp

en bij vista
naamloos2vj1.jpg

en bij het netwerk centrum

naamloos3uc9.jpg

ik zie door de bomen het bos niet meer:(

Laatst bewerkt:
Hoi !

@Haaren191: bedankt voor de opheldering !

Dus @karimbizid: s.v.p. de zaken hier niet in de war schoppen en een eigen topic openen !

@T.S.: Vista ziet er correect uit, te zien is dat je toegang hebt tot Netwerk 2 !

Als je op Netwerk 2 klikt, wat zie je dan ?

Is je werkgroep-naam daar ook MsHome ? (Standaard staat dit n.l. op Workgroup !)

Enne.....wat is Netwerk 1 ?

Als je op MsHome klikt (XP-PC); wat zie je dan ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Als je op Netwerk 2 klikt, wat zie je dan ?

Is je werkgroep-naam daar ook MsHome ? (Standaard staat dit n.l. op Workgroup !)

Enne.....wat is Netwerk 1 ?

Als je op MsHome klikt (XP-PC); wat zie je dan ?

Greetz,

Harry.
De werkgroep naam is ook MSHOME
En als ik op Mshome Bij xp klik dan zie ik helemaal niks:S
ik zal zometeen nog wat screens geven moet eerst ff naar de winkel voor mijn moeder:P

als ik op netwerk 2 klik kom ik weer hier:
naamloos3uc9.jpg

en ik weet niet of je hier nog iets aan hebt?
naamloos4br9.jpg

Wil iemand me even duidelijk uitleggen wat hier nou de vraag is? wil iemand nou een printer delen die bij xp pc is aangesloten en die dan bij anderen pc (vista) Er bij toevoegen als netwerk printer? of wat? Als je dat even zegt kan ik je vraag namelijk sneller beandwoorden.:P :D

Laatst bewerkt:
Welk AntiVirus Progamma gebruik je ???
Toevallig Norton
en Firewall
( Als het norton is zul je het ip-adress van Die andere pc moeten invoeren bij de firewall van norton )

Wil iemand me even duidelijk uitleggen wat hier nou de vraag is? wil iemand nou een printer delen die bij xp pc is aangesloten en die dan bij anderen pc (vista) Er bij toevoegen als netwerk printer? of wat? Als je dat even zegt kan ik je vraag namelijk sneller beandwoorden.:P :D

Neem het topic gewoon door.
Daarnaast hebben we liever een goed antwoord dan een snel antwoord.

ik gebruik mcafee als virusscan en ik wil bestanden en printer delen, maar dat heb je al gelezen als het goed is

hallo ,
Zit er ook een Firewall in ??
Ik heb verder geen ervaring met mcafee .......
Ik weet wel dat hij alles blokt:p

ja daar zit een firewall in:p
ik zou die straks een uit zetten

hallo dit is makkelijk te beantworden

als je een netwerk thuis wil hebben dan moeten je pc,s geloof ik wel allemaal hetzelfde besturings systeem hebben bv xp of allemaal win7.ik wil ook een netwerk maken en ik zit ook met 1 pc met xp en met de andere met windows7.ik weethet niet 100%zeker maar ik dacht van wel.

Buiten dat je gewoon een netwerk kunt maken met verschillende besturingssystemen, reageer je in een topic van 2008. Deze is niet actueel meer.

Deze sluit ik.
slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan