Hoe maak ik een VPS Server voor Windows Desktop Connection?

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulb152

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
Ik heb een vraag en heb er zeker wat uitleg bij nodig (eventueel nog een instructie).
Ik heb zeker verstand van computers maar ik wil een VPS server maken van mijn (nog niet zo'n oude) pc die in de schuur staat.
Ik weet alleen niet precies hoe ik een VPS server moet maken. Dit kan met Windows Server 2008 begreep ik, maar hoe?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Bedoel je een terminal voor Remote Desktop Connection (Extern Bureaublad)?

Kort samengevat wat je dan moet doen:

Je moet eerst een server-editie van Windows installeren, zoals Windows Server 2003/2008/2012.
Je geeft de server verschillende rollen:
Active Directory
Terminal Server
Terminal License Server

Je configureert de server (vooral de policies) goed en veilig en installeert programma's, maakt gebruikersaccounts aan enz.
Je zet poort 3389 open.

Ik heb dit toevallig nog vorige week gedaan: een Pentium 4 omgetoverd tot een Terminal Server, met Windows Server 2003. Die kun je het beste gebruiken, want daar kan ik je het beste mee helpen en deze is erg 'licht'.

Je eerste stap: het installeren van je Windows Server-editie. Ik adviseer Windows Server 2003. Als je hulp nodig hebt, vraag maar raak:D!

Laatst bewerkt:
@bassie9 nou heb ik windows server 2003 op mijn dvd-r gebrand maar mijn pc wil er niet mee opstarten?? heb in de bios al ingesteld dat hij als eerste de CD-Rom leest daarna CD-USB (fso) en daarna HARDDisk, maar als ik in windows xp zit en dan de cd bekijk wil hij hem wel vanaf daar installeren? maar ik wil hem juist op schijf D inplaatst van schijf C installeren. Ik wil namelijk dual booten

Met het programma PowerISO kun je checken of de CD bootbaar is (of hij wel opstartbaar is): klikkerdeklik! Open de DVD in PowerISO en check of hij bootable is:
bootable.jpg

Je ziet onderaan 'Bootable Image' staan. Mocht hij niet bootbaar zijn, moet je dat zeggen. Dan kan ik je een bootinformation bestand geven die je moet toevoegen en dan is ie wel opstartbaar.

Bijlagen

• bootable.jpg
    bootable.jpg
    75,8 KB · Weergaven: 88
@bassie9 Oké, het lukte me met installeren (dus nu geinstalleerd). Alleen het probleem wat er nu is komen opdagen is:
Ik stop mijn ADSL (UTP) internetkabel in de pc (met windows server 2003).
Lampje brand op de connector van de pc, dus internet connectie heeft de pc eigenlijk wel.
Maar Windows Server 2003 heeft dus inderdaad geen internet connectie. Heb al de internet setup van windows geprobeerd maar zelfs dit doet niets eraan.
Weet jij wat ik moet doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan