Hoe maak ik een webpagina met Microsoft Frontpage?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Berichten
519
Hoi allemaal,

Ik wil eigenlijk een keer proberen een webpagina te maken met frontpage (da's gratis, toch?) maar ik snap echt helemaal niet hoe dat programma werkt. Ik heb nu microsoft frontpage 2000.
Als ik eerst één pagina zou kunnen maken, en daarna de website verder zou kunnen uitbereiden zou ik al blij zijn!

Groetjes, Robert-Jan
 
Ga anders even naar de bieb. Heb ik ook gedaan toen ik met FP begon. Er staan daar zat boeken over FP en ik zeg altijd maar gewoon lekker op een koude zondag gaan pielen en uitproberen. Zo zijn de meeste begonnen en verwacht niet dat je in één keer alles al kan.
Succes,


Raymond
 
=======================
Website maken:

Benodigdheden:
1 provider
1 html editor
1 tekstverwerker
1 plaatjesmap
1 FTP programma om de files bij je provider te krijgen

a - maak je tekst (voor HEEL de site) met de tekstverwerker -gewoon platte tekt-
b - maak met de html editor een tabel, linker cel voor het menu, rechter cel voor de tekst
c - kopieer de tekst voor de betreffende pagina vanuit je tekstverwerker naar je html editor
d - zet met de html editor een paar plaatjes in je pagina, deze plaatjes zitten in een plaatjesmap.
De plaatjesmap zit in dezelfde map als je homepagefiles.
e - sla je eerste pagina op met de naam index, extentie is htm of html
f - upload al je files naar je provider met een FTP programma

Uitgebreide html info op:
http://www.weballey.nl/
=======================

:cool:
 
Hoe kom ik aan de provider? Wij hebben Wanadoo Cable (Basic), is dat de provider? Als ik dan op een ander computer verder zou willen werken (bij iemand anders thuis, met een bijvoorbeeld Zonnet) zou ik dat daar dan ook kunnen?
 
De provider verzorgt je internetverbinding.
Meestal heb je daar ca 10 MB homepage ruimte.
Kijk op de site van je provider voor de homepage info.
Soms moet je je ruimte activeren.

Een host levert ook homepageruimte, bv lycos en geocities.
TMfweb en 12Move gaven ook homepageruimte uit.
Echter hier dien je via hun telefoonlijn in te bellen.
Minimaal eens per drie maanden inbellen, anders ben je je ruimte kwijt.

Dus je site op diverse computers zetten met verschillende providers = inbel/verbindingen kan resulteren, dat je een upload ivm aanpassing site niet kunt verzorgen.

Bij sommige hosts kun je ook met kabelverbinding je site uppen.
Bij inbel-providers met het goede inbelnummer en pasword kun je vanuit diverse computers je site benaderen.

:cool:
 
Ik zit nu weer achter m'n eigen computer, maar Microsoft Frontpage werkt niet, hij geeft de volgende foutmeldingen:
C:\Programf Files\Microsoft Office\Office\FRONTPG.EXE een apparaat dat op het systeem is aangelsoten, werkt niet.
Het bestand MSVCIRT.DLL is gekoppeld aan een ontbrekende uitvoer MSVCRT.DLL:??_U@YAPAXI@Z
Wat is er nu precies mis? ik snap er niets van, ik heb al installatieherstel uitgeprobeerd, maar het hielp niets. Herinstalatie proberen?
Of gewoon Word gebruiken? Dat kan zeker niet?
 
ik heb nu herinstalleren geprobeert, maar het werkte niet, (dat stond wel in een van die linken) ik heb geen zin om heel office er vanaf te gooien en er weer op te zetten, dan probeer ik het wel op een andere manier...
 
Hi Rob,

Als je er tenminste nog bent.
Heb al een tijdje een account bij Yahoo. En heb gewoon met de tools van Yahoo (Pagebuilder) een website gemaakt, gratis. Gaat best goed.

Heb zelf wel Frontpage2000, maar mijn PC werkte er traag door.
En mijn site is al in de lucht en Yahoo geeft best veel mogelijkheden.

Duszzz...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan