Hoe maak ik mijn Extern Bureaublad weer werkend?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubens116

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2011
Berichten
6
Hallo allen,

Ik heb al lange tijd een probleem waar ik erg geïrriteerd aan raak.
De enige oplossing lijkt tot nu toe om Windows opnieuw te herinstalleren, maar ik vind dat toch wel heel ver gaan.
Maar als dit niets oplost, sta ik er toe in staat om dat meteen te doen.

Voorheen heeft Extern Bureaublad prima gewerkt, maar op de een of andere manier werkt het nu niet meer.
Pas gaf Extern Bureaublad errors aan over certificaten.. op de een of andere manier is dat nu veranderd in een ander probleem.

Ik wil dus verbinding maken tot een dedicated server, die naar mijn weten volgens mij Windows Server 2008 draait.
Tot die server heb ik voorheen wel toegang gehad, maar nu werkt het dus niet meer.
De dedicated server kan wel bereikt worden door anderen.
Ik ben de enige die er niet in komt, met de volgende foutmelding nu:

"Deze computer kan geen verbinding met de externe computer maken.

Probeer opnieuw verbinding te maken. Als het probleem zich blijft voordoen, dient u contact op te nemen met de eigenaar van de externe computer of met de netwerkbeheerder."

Het is nu al ongeveer een half jaar gaande dat ik er niet meer in kom, terwijl ik juist degene ben die het meest plezier op de Dedicated Server had.
Ik vond het geweldig werk om met de servers te werken.

Hoe dan ook, ik heb wel goed contact met de server beheerder (wat gewoon een leeftijdsgenoot is en een goede vriend van me), maargoed..
Ik wil heel graag dit fixen, maar ik kom gewoon steeds niet verder.
De meest makkelijke en obvious oplossingen hebben we al geprobeerd - maar niets helpt.

Firewall staat Extern Bureaublad gewoon toe, ik heb het IP-adres van de server goed en ook de gebruikersnaam weet ik.
Veel verder dan dat kom ik niet.. Het gaat gewoon een poos aan het laden en komt dan met die foutmelding.

Ik heb zelf Windows Vista en heb al lange tijd gezocht op Google, maar ik kom geen ene stap verder.

Graag hulp.
Bvd,
Rubens116.
 
Hallo Rubens er zijn soms voorwaarden. Lees vooral opmerkingen, maar wellicht kom je hier verder mee. Klikje
 
Ik heb geen daarvan Windows Vista versies, ik gebruik Windows Vista Ultimate.

Verder bleek ik niet in de lijst te staan met toegestane IP's, waardoor de eerste foutmelding nu veranderd is in:
"U kunt via Extern Bureaublad geen verbinding maken met de externe computer omdat het verificiatiecertificaat dat van de externe computer is ontvangen, verlopen of ongeldig is. Dit probleem kan in bepaalde gevallen ook worden veroorzaakt door een groot tijdverschil tussen de clientcomputer en de servercomputer."

Er word constant beweerd dat de fout vanuit mijn kant komt, maar volgens mijn vader klopt dat helemaal niet.
Daarnaast word ook in de foutmelding vermeld dat de verificatiecertificaat van de externe computer is ontvangen, verlopen of ongeldig is.
Wel is dan weer gek dat sowieso 2 andere mensen zonder enige problemen toegang hebben tot die Dedicated Server.
En daarnaast is het ook zo dat voorheen het zonder enige problemen heeft gewerkt.
Al praten we dan wel over sowieso een half jaar terug.. Helaas.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan heb je een verschil in tijd dus. Je zei windows server 2008. Het enige zinnige wat ik vond is dit. Klikje en volgens mij de 2e van onder. Ik heb het niet verder gelezen.
 
Daarin staat alleen informatie en een samenvatting, niet echt direct een oplossing of iets dergelijks?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan