Hoe maak ik mijn laptop schoon?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaNe98

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2013
Hallo allemaal,

mijn HP Pavilion dv7 viel vandaag tijdens het gamen uit, en startte opnieuw op.
Na wat onderzoek te hebben verricht kwam ik erachter dat het waarschijnlijk komt omdat m'n laptop
oververhit is en hij zo warm werd dat hij uitviel, door kortsluiting dus.

Nu heb ik mijn laptop ongeveer 1,5 jaar en heb ik nooit de laptop stofvrij gemaakt, ik game er ook aardig regelmatig op.

Dus probeerde ik mijn laptop schoon te maken. Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik te werk moet gaan.

Als jullie systeemgegevens nodig hebben, geef ik die graag.

MvG,
David

Kortsluiting is dat niet hoor, schakelt gewoon zelf uit boven een bepaalde temp, openmaken en de ventilator en radiator aan het eind van de heatpipe ontstoffen kan helpen.

Nieuwe wamte geleidende pasta onder de cpu helpt daarnaast ook vaak.

Oke dus geen kortsluiting, alleen denken jullie dat het nodig is m'n hele laptop open te schroeven om het stof te verwijderen, of dat er een andere, makkelijkere oplossing is? Ik heb niet verschrikkelijk veel verstand van laptops, dus sorry als ik jullie niet goed begrijp.

Volgens mij staat alles op de link die ik gaf. Zelfs een filmpje over hoe het moet worden gedaan.

Oke heel erg bedankt! Ik zal kijken of dit mijn probleem oplost

Probeer eerst met een stofzuiger de achterkant (ventilator uitgang) en de onderkant wat op te zuigen.
Dit helpt meestal meteen, ook al is het niet meteen schoon maar met een laptop moet je voorzichtig zijn want mogelijk kan je het beschadigen.

Hopen dat dit helpt.
MVG Pablo.

Oke bedankt Pablo, dus gwn de gehele onderkant, zonder iets los te schroeven, op zuigen met de stofzuiger?

Ja Begin eerst maar eens even met het zuigen van de onderkant en de uitgang van je ventilator.
Dit helpt meestal wel als eerst voordat je de hele laptop los schroeft.
Het liefst als de laptop van je uit staat.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan