Hoe maak ik (simpel en gratis) een multiplayer spel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je een multiplayer game via het internet wilt maken zou ik iig beginnen met daar een paar jaar voor uittrekken. Dat is echt wel het minimum om iets nuttigs neer te zetten.

Als je het wil doen met zo min mogelijk programmeren kun je nog kijken naar Realmcrafter, maar die is niet gratis:
http://realmcrafter.com/store/home.php?cat=

Als je het gratis wil doen kun je je het beste gaan verdiepen in programmeren eerst. Dan kun je nog rustig een extra jaar bij de ontwikkeltijd optellen.

EDIT: Vergeet overigens niet dat "echte games" die je in de winkel koopt een team van 20+ ontwikkelaars hebben die daar 6+ maanden tijd aan besteden met een budget van 5,000,000+ euro. Dan kun je zelf ook wel bedenken wat 1 ontwikkelaar in 1 week met 10 euro budget in elkaar kan zetten.

Laatst bewerkt:
de nieuwe gratis UDK is net zo goed als UNity 3D, beiden zijn goede gratis engines, perfect voor de indie developer.
Crytek komt trounwens in augustus met hun gratis nieuwe engine, de Cryengine 3!
en die is superieur aan beide andere engines.
voor alle engines geld inderdaad dat je eerst tutorials moet lezen, veel en vaak, en veel en vaak moet proberen!!

succes
leon

Als je echt simpel en easy een game wilt maken kun je dat doen met game maker, multiplayer kan ook met game maker alleen moet je daarvoor de pro editie kopen. het staat wel als je game maker opstart, dan krijg je zon scherm met continue using lite version of buy the full version. Dan staat er in een vak met dingen die je meer kunt met de pro editie. Daarstussen staat ook: create 3D and multiplayer games.

Het is of, heel google tijden afzoeken naar een gratis easy platform game maker programma of de pro editie kopen, je kunt ook tijen afzoeken naar cracks van game maker pro torrents of downloads. Maar dat is wel illegaal en ze werken niet altijd even goed.

gamemaker was al uitgebreid besproken maar bedankt voor het meedenken,

leon

hallo,
ik zou java gebruiken als ik jou was.
runescape om een voorbeeld te noemen is ook in java.
Het voordeel van java is dat je met meerder tegelijk aan iets kunt werken.
Als je dit iets lijkt reageer ff :P

Maar als je bijv. kijk naar hoe chris benjaminsen het deot is het wel ff andere koek hoor. Maar als je echt een goede ervaring hebt en je wilt spellen voor facebook of gwoon voor online dan moet je echt een betaald progammatje hebben maaar je kunt natuurlijk ook op player io kijken daar heb je die betaalde dingen
sorry voor het lange verhaaltje maar hopelijk kunnen jullie er wat mee als je nog verdere vragen heb post ze dan gewoon!

MVG

WolfjeBeatje (ik kon geen betere naam verzinnen ::o)

:shocked:Ik heb nog een handige tip!!! deze is zeer handig voor online alleen moet je wel ervaren zijn!! ik kan dit zelf best wel goed. Als eerste moet je html-kit downloaden.
jullie denken misschien flut?! nou echt niet lees maar door!!Je gaat bijv. naar de site van runescape en dan druk je op F12 dan komt de tekst in html te staan.dan moet je op script klikken en dan kun je alles naar je gedownloadde html-kit zetten dan moet je alleen wel ff zorge dat je gratis aan een site komt die wil onderhandelen.ik ben nu bezig met mn eige everybody edits en ik heb al veel leuke aparte smileys en blokjes voor degene die het spel kennen ik heet bij everybody edits wolfje. Maar nu ff verder je kunt hem zelf omzette in een site maar op internet zetten kost 20 euro per jaar dus moet je wel zelf betalen als je een goede site wilt met een multiplayer spel en alles erop en eraan dus ik wens jullie allen veel succes!!

:shocked:Ik heb nog een handige tip!!! deze is zeer handig voor online alleen moet je wel ervaren zijn!! ik kan dit zelf best wel goed. Als eerste moet je html-kit downloaden.
jullie denken misschien flut?! nou echt niet lees maar door!!Je gaat bijv. naar de site van runescape en dan druk je op F12 dan komt de tekst in html te staan.dan moet je op script klikken en dan kun je alles naar je gedownloadde html-kit zetten dan moet je alleen wel ff zorge dat je gratis aan een site komt die wil onderhandelen.ik ben nu bezig met mn eige everybody edits en ik heb al veel leuke aparte smileys en blokjes voor degene die het spel kennen ik heet bij everybody edits wolfje. Maar nu ff verder je kunt hem zelf omzette in een site maar op internet zetten kost 20 euro per jaar dus moet je wel zelf betalen als je een goede site wilt met een multiplayer spel en alles erop en eraan dus ik wens jullie allen veel succes!!
Ik neem aan dat die 20 euro per jaar voor het domein is? Dus bv: .com of .nl? Want als dat het geval is je kan een gratis site maken als je het een .tk maakt het enigste nadeel hiervan is dat er wel advertenties en reclame op je site is. Alhoewel dit op bijna alle site's tegenwoordig is.

Mvg

vlamer12

voor een echt online spel zoals runescape of seafight, heb je echt veel kennis nodig.
je kan niet 1,2,3 ff een spelleke maken. je moet er echt tijd en geld instoppen.
je moet bijv. ook mensen aannemen enzo

voor een echt online spel zoals runescape of seafight, heb je echt veel kennis nodig.
je kan niet 1,2,3 ff een spelleke maken. je moet er echt tijd en geld instoppen.
je moet bijv. ook mensen aannemen enzo
Dat van die tijd is waar en geld is altijd handig. Maar mensen inhuren hoeft zeker niet altijd. Er zijn genoeg indie games(games die niet gemaakt zijn door een groot bedrijf dat geld levert) en daarbij zitten vaak maar kleine groepen mensen en soms zelfs 1 persoon die aan een game werken.

Grzzz

vlamer12

klopt helemaal Vlamer12!
een mooi voorbeeld voor dit is de site Moddb.com, die bestaat uit 2 delen, een mod sectie en een indie sectie.
zo'n 200.000 mensen zijn geregistreerd daar en zo'n beetje de helft daarvan maakt zelf dus games met een heeeeeel klein
budget, of zelfs helemaal geen budget. dus geld is niet echt nodig, maar veel tijd wel, maar dat spreekt voor zich lijkt me.
een auto maken doe je ook niet in 1 dag of weekend, om maar wat te noemen.
op Moddb kun je zelfs in de job add section een advertentie plaatsen voor mod of indie developers, alles op non pay basis.

loop Moddb hier wel te promoten maar weet dat ik er verder geen enkel belang bij heb, ben daar ook maar gewoon geregistreerd.
toch raad ik je die site aan als je verder wilt in modden of indie game development, moddb is een zeldzaam goede site die al
vele jaren een constante kwaliteit bewaard. zelfs als je geen modder of developer bent is die site aan te raden want vandaar
kun je ook vele duizenden mods en indies downloaden.

leon

Ik heb LANG geklooid op mijn computer en ik heb eindelijk wat gevonden wat gemakkelijk is als je flash bergrijpt. In flash kun je dan een multiplayer avatar chat maken met het volgende programma: Smart fox server pro. Ga naar www.smartfoxserver.com en download smartfox blablabla pro. Na wat geklooi in flash heb je toch al snel een werkende avatar chat! (zoals club pinguin) Het is best doodsaai maar ook wel weer grappig als je het hebt! En met geklooi in flash heb ik gezien dat iemand het voor elkaar gekregen heeft om een balkje ernaast te maken waarmee je je avatar kon veranderen... etc. Het is grappig! en in het pakket kun je ook nog veel en veel meer. van avatar chat tot life chat games, echt geweldig MOET je proberen! wat tuts opzoeken ervoor en je kunt aan de slag! Hopelijk hebben jullie er wat aan maar mijn vraag is opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan