In Excel vul ik een maandelijks schema in van alle uitgaande nota´s. Er zijn maanden in het jaar, dat ik 2 Excelbladen nodig heb om alle nota´s in te brengen. (zie bijv. maart van bijgevoegd dummybestand).
Zo heb ik een controle op de binnenkomende betalingen en ik beschik bovendien per 3 maanden over de juiste gegevens voor de BTW afrekening.
Middels maandelijkse draaitabelrapporten ben ik steeds op de hoogte van de omzet en het aantal nota´s per klant.
Ik zoek nu naar de mogelijkheid deze draaitabelrapporten in elkaar te schuiven.
Per kwartaal bijvoorbeeld: door de rapporten van januari, februari en maart zodanig in elkaar te schuiven, dat ik één rapport, zijnde het eerste kwartaal, krijg. Dit doe ik dan ook met de overige maanden.
Per jaar heb ik dan slechts 4 overzichten die ik op het eind van het jaar weer in één jaarlijks rapport kan verwerken.
Bijgaand voeg ik een Excel bestand in met een dummy “boekhouding”: Excelbladen van de 1e 3 maanden van 2009; de 3 bladen (in Blad maart zijn2 bladen/draaitabelrapporten verwerkt) van de draaitabelrapporten en het Blad met een totaaloverzicht van de 4 draaitabelrapporten. Geen enkel Blad is beveiligd.
Ik hoop, dat iemand mij kan helpen. Uiteraard gaat het mij er om aan de weet te komen welke handelingen ik moet verrichten om het gewenste resultaat krijgen. Misschien weet iemand mij te vertellen met welke cursus ik mijn doel kan bereiken. Het liefst werk ik echter vanuit de praktijk.
Alvast van harte bedankt!
Rotjeknor, 140110
Zo heb ik een controle op de binnenkomende betalingen en ik beschik bovendien per 3 maanden over de juiste gegevens voor de BTW afrekening.
Middels maandelijkse draaitabelrapporten ben ik steeds op de hoogte van de omzet en het aantal nota´s per klant.
Ik zoek nu naar de mogelijkheid deze draaitabelrapporten in elkaar te schuiven.
Per kwartaal bijvoorbeeld: door de rapporten van januari, februari en maart zodanig in elkaar te schuiven, dat ik één rapport, zijnde het eerste kwartaal, krijg. Dit doe ik dan ook met de overige maanden.
Per jaar heb ik dan slechts 4 overzichten die ik op het eind van het jaar weer in één jaarlijks rapport kan verwerken.
Bijgaand voeg ik een Excel bestand in met een dummy “boekhouding”: Excelbladen van de 1e 3 maanden van 2009; de 3 bladen (in Blad maart zijn2 bladen/draaitabelrapporten verwerkt) van de draaitabelrapporten en het Blad met een totaaloverzicht van de 4 draaitabelrapporten. Geen enkel Blad is beveiligd.
Ik hoop, dat iemand mij kan helpen. Uiteraard gaat het mij er om aan de weet te komen welke handelingen ik moet verrichten om het gewenste resultaat krijgen. Misschien weet iemand mij te vertellen met welke cursus ik mijn doel kan bereiken. Het liefst werk ik echter vanuit de praktijk.
Alvast van harte bedankt!
Rotjeknor, 140110