hoe maak ik van avi een dvd met nero?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijne

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
beste mensen,

ik heb een vraag aan jullie.

hoe kan ik van een .avi bestand (gedownloade film) een normaale dvd maken met nero 6.

of heb ik daar een andere programa voor nodig? en zo ja welke en waar kan ik die vinden.

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

alvast heel erg bedankt.

gr tijne

Nero 7

Bij de volledige versie van Nero 6 zit ook NeroVision Express 2. Daar kan je van avi bestanden een DVD mee maken.

Als je Nero Express 6 hebt heet het NeroVision Express.

Mocht dit allemaal nog niet lukken dan kan je ook nog een ander programma gebruiken:
http://www.xs4all.nl/~ronh/dv/naar-dvd.htm

winavi is de beste oplossing want weet je nero wil nog wel eens in de stress schieten als een avi probeerd te branden. Wat je moet doen is winavi openen en dan avi omzetten naar mpeg2 en dan branden met nero werkt prima doe ik ook altijd zo.
Succes:thumb:

oke dank jullie wel mensen ik ga het uitproberen.

jullie horen nog van mij.

gr tijne

casepimper zei:
winavi is de beste oplossing want weet je nero wil nog wel eens in de stress schieten als een avi probeerd te branden. Wat je moet doen is winavi openen en dan avi omzetten naar mpeg2 en dan branden met nero werkt prima doe ik ook altijd zo.

En ik laat het Nero doen, zonder stress, werkt prima.:thumb:

casepimper zei:

wat is de reden waarom je er een mpeg2 van maakt?
Ik maak er altijg gelijk een dvd bestand van zodat je die snel met nero kan branden.
ik kies dan de optie dvd video bestanden branden in nero.

goldvinger zei:
wat is de reden waarom je er een mpeg2 van maakt?
Ik maak er altijg gelijk een dvd bestand van zodat je die snel met nero kan branden.
ik kies dan de optie dvd video bestanden branden in nero.

Deze kun je veranderen in een vob, dat is ook een mpeg2.
Dat doet Nero ook, alleen met de extensie vob.
Maar het gemakkelijke van Nero is het aanmaken van hoofdstukken etc.

Hoofdstukken worden toch wel gemaakt maar nerovision express wil met sommig divx avi etc vast lopen zelf en andere hebben hier al ervaring mee. Kijk maar is op het forum. Ik ben er ook achter gekomen dat een update van nero sommige bugs met zich meeneemt en daarbij tijdens het transcoderen gewoon vastloopt. Je ziet zeg maar rechts bovenin je film afspelen en na een tijdje staat nero vast met alt ctrl del zie je in je taakbeheer nero 99% van cpu te gebruiken en er staat nero reageerd niet na maanden zoeken en proberen ben ik er achter gekomen dat voor sommige bestanden gewoon winavi de beste oplossing is. En moet deze vraag nou al goed gekeurd worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan