• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoe maak ik van excel werkmap een pdf file

Status
Niet open voor verdere reacties.

berend_muis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2005
ik heb een excel (office 2003) werkmap gemaakt met 30 tabs deze wil ik nu omzetten naar een pdf file wanneer ik dit doe met acrobat distiller 5 dan splits hij de pdf file in vier delen hoe maak ik hier een file van?

Hoi Berend,

één van de manieren is het eerste deel van je pdf in te lezen in Adobe Acrobat.
Vervolgens kun je de delen 2, 3, en 4 invoegen.

gr.
Koen

is een oplossing maar snap de oorzaak niet

Hoi koen,

ik snap je oplossing en het werkt net geprobeerd al hoewel alle pagina's door elkaar staan.

maar kan iemand mij vertellen waarom excel of acrobat dit in stukken hakt.

berend,

staan alle pagina's door elkaar als je ze invoegt via adobe acrobat of staan ze door elkaar als je ze omgezet hebt naar .pdf

gr.
Koen

hoi koen,

de pagina's staan goed in excel en wanneer ik de tab bladen selecteer en omzet naar pdf dan wijzigen deze dus in vier apparte pdf files op zich staan de pagina's dan nog goed zij het in vier delen. wanneer ik ze dan samenvoeg dan staan ze in willekeurige volgorde in pdf dit is ook wel weer goed te krijgen. maar het zou handiger zijn als de comunicatie tussen excel en de pdf files in een keer goed ging.

gr
berend

Hoi berend,

Ik neem aan dat je begonnen bent met het 1ste deel en toen deel 2,
Als je toen bij pagina's invoegen hebt gekozen voor de optie na laatste pagina (of zoiets kan het hier op mijn werk niet checken) dan moet het volgens mij goed gaan.

gr.
Koen

Koen,

Dank je wel probleem is opgelost blijft alleen de vraag staan waarom wordt het in stukjes gehakt.

Gr.

Berend

berend,

blij dat het "probleem" is opgelost.
Waarom het in delen wordt gehakt zou ik je niet kunnen vertellen.

Zal mijn oor eens hier (op het werk) te luisteren leggen.

gr.
Koen

Veel pdf-printers splitsen op basis van pagina-eigenschappen. Als je de eigenschappen van je eerste tab op 250 dpi zet en van het tweede tabbald op 600, dan zal je pdfprinter hier twee bestanden van maken.
Om meerdere tabs in een file te printen moeten dus ook ALLE instellingen gelijk zijn.

Voor het gelijkzetten van je dpi-instellingen kun je onderstaande macro gebruiken:

Sub DPIGelijkTrekken()
'
' DPIGelijkTrekken Macro
' De macro is gemaakt op 18-2-2005 door John Heesterbeek.
' bij het printen naar pdf wordt een nieuw document aangemaakt
' op het moment dat de printerkwaliteit veranderd (aantal DPI)
' om dit te voorkomen deze macro

Dim AantalSheets, Waarde
AantalSheets = Sheets.Count
Waarde = 1
Do While Waarde <= AantalSheets
With Worksheets(Waarde).PageSetup
.PrintQuality = 600
End With
Waarde = Waarde + 1
Loop
MsgBox "De printerkwaliteit is in de gehele file op 600 gezet", vbOKOnly, "Done"
End Sub

Succes

John

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan