Hoe maak je berichtregels voor uitgaande email?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CoenR

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2006
Berichten
5
Net zo belangrijk als inkomende mail te verdelen over verschillende mappen (bijvoorbeeld voor elk email account een aparte IN map), is volgens mij het verdelen van uitgaande mail over verschilende mappen (bijv. een aparte Verzonden map voor elk account).

Maar hoe doe je dat? De berichtregels lijken alleen te werken voor binnenkomende mail...

Hoe zorg je ervoor dat verzonden berichten die normaal in de standaardmap Verzonden komen te staan, bij het afsluiten (of bij het opstarten of bij het verzenden) worden verplaatst naar een aantal Verzonden mappen?

Kortom, hoe maak je berichtregels voor uitgaande mail?
 
Werkt precies hetzelfde als bij binnenkomende mail; start Wizard regels, kies voor "Beginnen met een lege regel". Vervolgens kun je aangeven "Berichten controleren na het verzenden". De volgende stap is die in een map te laten zetten.

Ik heb het net even bij mezelf ingesteld onder Outlook XP. Ik neem aan dat het globaal hetzelfde werkt onder iets hogere en iets lagere versies van Outlook. (Is met andere zaken in ieder geval wel mijn ervaring.)

Succes!
 
Hoi Jasper,
Ik zie geen wizzard, ik heb Outlook Express 6.
Ik zie alleen de mogelijkheid om in het hoofdmenu te gaan naar Extra/Berichtregels/E-mail. Daarna ga ik in het tabblad 'Regels voor e-mail' naar 'Nieuw...' en maak ik een nieuwe regel aan. Echter krijg ik dan altijd "Deze regel toepassen nadat het bericht is aangekomen" en kan ik nergens aangeven dat het een regel is voor verzonden berichten.
????
Coen
 
Je hebt gelijkt; in Outlook Express 6 kan ik het ook niet instellen. Kan kennelijk alleen in de Microsoft Office versie. Omdat je de vraag post in Software/Microsoft Office/Outlook ging ik er van uit dat je MS Outlook en niet Outlook Express bedoelde.

Voor Express kan ik het niet voor je vinden. En ik denk dat het niet te doen is daarmee.
Helaas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan