Hoe maak je dat nou?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GTA1SA

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2013
Berichten
44
Ten eerste ik weet niet of ik goed zit :eek: ,
Nou even ontopic: Ik wil graag een eigen online live radio station het moet gratis zijn en op je eigen site kunnen.

2 site's waarmee ik het NIET wil doen:
Radionomy (omdat dit niet meer in NL kan.
&
Listen 2 My Radio omdat dat me nooit lukt :confused:

Hoop dat jullie wat weten ;)
( Het MOET wel legaal en gratis zijn, ik wil geen boetes. )

Greetszszsz.Rico:cool:
 
Laatst bewerkt:
Voor het uitzenden van muziek(of dit nu via de lucht is of via internet) moet je zowieso de rechten betalen, dus in dat geval zou niets aan je eisen voldoen :D
 
Ik moet @roby3 gelijk geven. Pas had er iemand iets van 3000 euro boete gehad. Ik heb ook ooit een zender gewild, maar is het niet gelukt. Radionomy blijft het beste, zij betalen de rechten. Je moet binnen een bepaalde tijd zoveel luisteraars hebben om gratis door te gaan. Ik hoor veel succesverhalen van mensen die zich aanmelden onder belgië en je moet je gewoon op belgië focussen (.be domein etc.).
Je kan natuurlijk ook zoeken hoe je een eigen streamingserver maakt, maar dan zit je weer met die rechten en je moet snel internet en een super-pc hebben als je veel luisteraars hebt.
Omdat je als je voor die rechten kan betalen je ook wel een server kan betalen zijn er denk ik weinig gratis services, heb ook nooit meer gevonden dan die 2.

Een radiostation is trouwens ook veel werk hoor! Er zijn er al heel veel dus de concurentie is groot. Je kan je ook aanmelden bij een bestaand station. Die hebben vaak wel rechten betaald en het kost minder tijd!
 
Vroeger draaide ik ook op RadioNomy maar omdat de boete's te duur waren zijn ze gestopt in Nederland.


******************************************************************************
×Slotje× |
******************************************************************************
 
nou ze kregen geen boetes hoor ;). Ze hebben alles netjes geregeld met SABAM en andere duurbetaalde rechtenorganisaties. Die hebben de prijzen meer omhoog gedaan voor RadioNomy en toen zijn ze gestopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan