Hoe maak je een 301 redirect van de URl van je website?

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Hallo, ik heb een website in Wordpress.
Bijna alle ingrepen, om met behulp van Yoast zo hoog mogelijke zoekresultaten te krijgen heb ik door kunnen voeren, behalve eentje die aangeeft:

Het trefwoord komt niet voor in de URL van deze pagina. Wanneer je de URL zou aanpassen, vergeet dan geen 301 redirect van de oude URL naar de nieuwe!

Dwz dat de beide trefwoorden, die overal op mijn hoofdpagina staan, waar de zoekresultaten uit voortkomen, helaas niet in de URL voorkomen.
Wat het zoekresultaat negatief beïnvloed.

Mijn hoofdpagina bevat de naam van mijn domein= www.voorbeelddomeinnaam.nl.
Ik kan hier echter niets aan toevoegen. Wel kan ik dat op de andere pagina's van de website. Maar daar heb ik dat dus niet nodig.

Nu bestaat er het zgn. 301-redirect, waarmee je kennelijk via een andere pagina, wel met de trefwoorden in de URL (?) kan verwijzen naar de hoofdpagina.
Waardoor alsnog dit gemis verholpen wordt. Helaas...helaas...nergens kan ik vinden, hoe je dat dan stap voor stap doet..
Wie o wie kan mij helpen hoe dat te doen?

Heb je wat aan deze handleiding? Het staat er ergens tussen en ik lees:

Het is het best om de permalinks in te stellen wanneer je WordPress net hebt geïnstalleerd. Wanneer je de permalinks wilt aanpassen op een bestaande website, waar je al blogberichten en artikelen op hebt staan, moet je namelijk goed controleren of de oude URL’s naar de nieuwe doorverwijzen.

Als het goed is zorgt WordPress hier automatisch voor, maar wanneer dit niet het geval is moet je een redirection plugin installeren. De plugin Quick Page/Post Redirect DEV is hier een voorbeeld van. Je kunt met deze plugin de oude URL’s naar de nieuwe URL’s doorverwijzen via een 301 redirect.

Je bezoekers komen op deze manier altijd op de juiste pagina terecht en Google zal snappen dat de pagina is verplaatst waardoor je geen ranking verliest in Google.

Het volgende stuk gaat over permalinks voor pagina’s voor als je ook een kennisbank wilt maken op je website. Ik zal je in het kort vertellen waarom dit anders werkt dan hierboven beschreven staat.

en deze handleiding: https://webtalis.nl/handleidingen/wordpress-seo-by-yoast-instellen/

Laatst bewerkt:
Bedankt femke98!

Er staat ergens op de website die je mij gaf wel:

You cannot redirect the Home (Posts) page - unless you set a page as the home page and redirect that.

Eens kijken wat toch wel/niet kan.

Succes!

Het komt er dus op neer dat het alleen kan als je een statische pagina als homepage hebt. En niet je blog post.
Zo lees ik het!

You cannot redirect the Home (Posts) page - unless you set a page as the home page and redirect that.

dit vertalend naar het Nederlands.

Het komt er dus op neer dat het alleen kan als je een statische pagina als homepage hebt. En niet je blog post.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan